Autotööstus alasi ja haamri vahel

  • Autotööstusettevõtted on hoiatanud kehvematest tulemustest.
  • Senised konkurendid hakkavad koostööd tegema.
  • Tööstust ootab ees ootab kord sajandis toimuva mastaabiga muutus.

Autotehaste aktsiate liikumine.

FOTO: Pm

Jaapani autotootja Honda Motor teatas hiljuti, et sulgeb Suurbritannias Swindoni tehase, mistõttu koondatakse umbes 3500 töötajat. Tegemist on esimese suure tehasesulgemisega viimase kümne aasta jooksul. Lisaks on löögi all veel tuhanded tehasega seotud töökohad.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Nii mõnigi kommenteeris uudist mõtteavaldusega, et Brexit lööb autotööstust juba enne teoks saamist. Ainult Brexitit tehase sulgemises aga süüdistada ka ei saa. Swindoni tehases valmistatakse Civicuid, aga nende mudelite tootmine lõpetatakse üleilmse restruktureerimise käigus ka Türgis, ehkki tehast seal kinni ei panna.

«Meie jaoks ei ole see Brexitiga seotud teema. Otsus tehti globaalsetest muutustest lähtudes,» toonitas Honda Euroopa üksuse juht Ian Howells.

Maailma autotööstuse seis on praegu üsna keeruline. Mõni nädal tagasi teatasid Toyota, General Motors ja Daimler (kolm tootjat annavad kokku umbes viiendiku globaalsest autotoodangust) eelmise aasta kasumi kukkumisest ning langetasid ka selle aasta kasumiprognoosi.

Mercedes-Benzi autode tootja Daimler tõdes, et kasum kukkus eelmisel aastal 28 protsenti, 7,6 miljardi euroni. Toyota sõnul kahanes kasum jaanuaris 81 protsenti ja General Motors teatas kasumi kaheksaprotsendilisest kokkukuivamisest eelmises kvartalis. Autotootjatele valmistab muret tulevik, mis ei paista paraku helgem.

Tagasi üles