Autotööstus alasi ja haamri vahel

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autotehaste aktsiate liikumine.
Autotehaste aktsiate liikumine. Foto: Pm

Jaapani autotootja Honda Motor teatas hiljuti, et sulgeb Suurbritannias Swindoni tehase, mistõttu koondatakse umbes 3500 töötajat. Tegemist on esimese suure tehasesulgemisega viimase kümne aasta jooksul. Lisaks on löögi all veel tuhanded tehasega seotud töökohad.

Nii mõnigi kommenteeris uudist mõtteavaldusega, et Brexit lööb autotööstust juba enne teoks saamist. Ainult Brexitit tehase sulgemises aga süüdistada ka ei saa. Swindoni tehases valmistatakse Civicuid, aga nende mudelite tootmine lõpetatakse üleilmse restruktureerimise käigus ka Türgis, ehkki tehast seal kinni ei panna.

«Meie jaoks ei ole see Brexitiga seotud teema. Otsus tehti globaalsetest muutustest lähtudes,» toonitas Honda Euroopa üksuse juht Ian Howells.

Maailma autotööstuse seis on praegu üsna keeruline. Mõni nädal tagasi teatasid Toyota, General Motors ja Daimler (kolm tootjat annavad kokku umbes viiendiku globaalsest autotoodangust) eelmise aasta kasumi kukkumisest ning langetasid ka selle aasta kasumiprognoosi.

Mercedes-Benzi autode tootja Daimler tõdes, et kasum kukkus eelmisel aastal 28 protsenti, 7,6 miljardi euroni. Toyota sõnul kahanes kasum jaanuaris 81 protsenti ja General Motors teatas kasumi kaheksaprotsendilisest kokkukuivamisest eelmises kvartalis. Autotootjatele valmistab muret tulevik, mis ei paista paraku helgem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles