Eesti Pank: Danske lahkumine ei oma olulist mõju Eesti majandusele

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Pank.
Eesti Pank. Foto: Peeter Langovits

Teisipäeval rahapesuvastaste reeglite rikkumise tõttu Eestis tegevuskeelu saanud Danske Banki lahkumine Eesti turult ei mõjuta oluliselt Eesti majandust, sest viimaste aastate jooksul on Danske lõpetanud Eestis eraisikutele ja kohalikele ettevõtetele teenuste pakkumise, teatas Eesti Pank.

Danske Banki filiaal Eestis oli süsteemse mõjuga pank Eestis kuni 2015. aastani, kuid siis sulges pank Eesti finantsinspektsiooni survel mitteresidentide äriliini. Ühtlasi lõpetas Danske pangateenuste pakkumise eraisikutele Balti riikides. Selle tulemusel hakkas jõudsalt vähenema panga hoiuste ja laenude maht, aga ka kaardi- ja muude riigisiseste kliendimaksete arv.

Oluliste pangateenuste mahtude vähenemise tõttu otsustas Eesti Pank 2017. aastal, et Danske filiaal pole ka enam elutähtsa teenuse osutaja Eestis.

Danske teatas 2018. aasta aprillis, et Balti riikides kohalikele ettevõtetele uusi kontosid enam ei avatud ja järjest hakati kokku tõmbama ka teisi siinsetele klientidele seni pakutud teenuseid. Sisuliselt jätkas Danske Balti riikides äriliiniga, kus teenindati ainult Põhjamaade klientide siinseid tütarfirmasid ning selliseid rahvusvahelisi korporatsioone, kellel on tugev esindatus Põhjamaades.

«Eesti Finantsinspektsioon on viimastel aastatel järjepidevalt astunud tugevaid ja Euroopas mastaabis erakordseid samme selleks, et tõrjuda Eesti pangandusest rahapesukahtlusega ärisuunad,» ütles finantsstabiilsuse küsimusi kureeriv Eesti Panga asepresident Madis Müller, kes on ühtlasi finantsinspektsiooni nõukogu liige.

Finantsinspektsiooni (FI) juhatus tegi teisipäeval Danske Bankile ettekirjutuse, millega keelas panga filiaali tegevuse Eestis.

Pank peab enda tegevuse Eestis lõpetama kaheksa kuu jooksul alates ettekirjutuse tegemisest, arvestades seejuures filiaali praeguste klientide huve, teatas FI.

Danske Banki Eesti filiaali klientide jaoks praegu midagi ei muutu, kõik kliendilepingud kehtivad edasi. Kliendisuhete ümberkorraldamine toimub järk-järgult kaheksa kuu jooksul. Pank tagastab klientidele täies mahus kõik hoiused. Samas ei või pank sundida seniseid laenukliente laene pangale ennetähtaegselt tagasi maksma või laenulepinguid üles öelda ainult ettekirjutuse ettekäändel.

Danske Bank peab filiaali laenulepingud kaheksa kuu jooksul üle andma kas mõnele teisele Eestis tegutsemisõigust omavale sõltumatule pangale või muule krediidiandjale, kes teenindab laene edasi või rakendama muu seadusliku lahenduse, millega saab laenulepinguid edasi täita, kuid seejuures üheselt arvestama laenuvõtjate õiguste kaitsega. Pangal on Eestis 2018. aasta lõpu seisuga ligi 14 700 hoiustajast klienti ning 12 300 laenuklienti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles