Jäämurdja Botnica ootab tööd

  • Jääolud Soome lahel ei ole laevadele seni takistuseks muutunud
  • Jäämurdja Botnica on 24/7 valmis välja sõitma, kui vajadus tekib
  • Pärnu lahel on jäämurdja EVA-316 abistanud laevu ligi 90 korral

Jäälõhkuja Botnica Paljassaare sadamas.

FOTO: TAIRO LUTTER / EESTI MEEDIA/SCANPIX

Sel talvel ei ole jää Soome lahel veel laevade takistuseks muutunud ning jäämurdja Botnica teenuseid pole vaja läinud. Pärnu lahel abistab jäämurdja EVA-316 laevu alates 11. jaanuarist. 

Jäämurdja Botnica seisab Tallinnas ning ootab väljakutset. Meeskond on laeval, laev soe, ja valmis välja sõitma, kinnitas TS Shipping juhatuse liige Ülo Eero.

Soome lahe idaosas jääkate siiski kasvab, kuid et see laevu takistama hakkaks, peaks õhutemperatuur olema mitme päeva jooksul alla -8 kraadi, selgitas Ülo Eero.

"Kõige tihedam jäämurdetööde periood ongi tavaliselt märtsis, kui tuul lükkab jää liikuma. Tuul võib olla meie parim liitlane, kui ta jää siit minema puhub, aga ka suurim vaenlane, kui ta rüsijää meie poole kuhjab," kirjeldas Eero. 

Mitmeotstarbeline jäämurdja EVA-316 Pärnu sadamas.

FOTO: Lilli Tölp

Pärnu lahel on mitmeotstarbeline laev EVA-316 laevu abistanud juba alates 10. jaanuarist ning tema teenuseid on vaja läinud ligi 90 korral. Jääpiir on Pärnu sadama muulidest 24 meremiili kaugusel. Esimesed 3 meremiili avavee poolt lähenedes on 10-15 sentimeetri paksuse jääga liikuvad jääväljad, mida võimsamad lastis laevad suudavad ise läbida. Sealt edasi kuni sadamani on jää paksus 15-30 sentimeetrit, kohati on rüsijää paksus kuni 70 sentimeetrit. Laevadega konvois sõitmise distantsid Pärnu lahel on 16-20 meremiili, teatas Veeteede Ameti jäämurde koordinaator. 

Tagasi üles