Tänaku efekt? Toyota müüs Eestis rekordilise arvu sõidukeid

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rallisõitja Ott Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja sõitmas Toyota Yarisega Monte Carlo rallil.
Rallisõitja Ott Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja sõitmas Toyota Yarisega Monte Carlo rallil. Foto: JEAN-PIERRE CLATOT / AFP

Toyota müüs mullu Baltikumis rekordilised 12 320 uut sõidukit, Eestis müüdi automargi sõidukeid 4725. Eestis kasvas Toyota müügimaht tunamullusega võrreldes 9 protsenti ning Toyota turuosa kerkis 15,1 protsendini.

Lätis hoiab automark 14,1 protsenti turust ning müük kasvas aastaga 9,6 protsenti. Baltikumi suurim kasv müüginumbrites oli Leedus, kus võrreldes 2017. aastaga müüdi 36 protsenti rohkem Toyotasid ehk 4868 sõidukit, teatas Toyota Baltic.

«Toyota 2018. aasta müüginumbrid on märk muutuvast maailmast ja nihkest inimeste mõttemallides – iga kolmas uus Toyota oli hübriid ning kolme riigi peale kasvas hübriidide müük 48 protsenti,» ütles Toyota Baltic AS-i juhatuse liige Marek Maide.

Leedu paistis silma ka eriti suure hübriidihuvi osas, kus nende müüginumber kasvas 73 protsenti. Eestis ja Lätis oli hübriidimüügi tõus vastavalt 30 ja 26 protsenti. Lätis ja Leedus diiselmootoriga Toyotade müük langes ning seda eeskätt just hübriidi arvelt.

Toyota hübriidajamiga mudelitest on hetkel saadaval Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Prius, Prius+, Prius Plug-in ja RAV4. 2019. aasta jooksul lisanduvad Corolla, Corolla Touring Sports, Corolla sedaan ja Camry.

Eestlaste huvi Toyotade ostmise vastu võis tõsta ka Ott Tänak, kes liitus Martin Järveojaga enne 2018. aasta autoralli maailmameistrivõistluste hooaega Jaapani autotootja WRC meeskonnaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles