Ameeriklased joovad üha vähem alkoholi

Ameerika viski.

FOTO: Bruce Schreiner / AP/Scanpix

Ameeriklased loobuvad üha enam ja enam alkohoolsetest jookidest, mis sunnib maailma suurimaid õlle- ja alkoholitootjaid otsima tulusid mujalt ning tootma teejooke, energiajooke ning nn. alkoholivaba alkoholi.

Värskete andmete kohaselt kahanes USAs alkoholi tarbimise maht eelmisel aastal 0,8 protsenti, mis oli veidi järsem langus kui 2017. aastal, mil tarbimine langes 0,7 protsenti. Enim loobusid märjukesest õllesõbrad, mille tarbimine langes 1,5 protsenti võrrelduna 1,1protsendilise langusega 2017. aastal.

Veini ja kange alkoholi tarbimine küll, kasvab, aga kasv samuti aeglustub, kirjutas The Wall Street Journal.

Müügimahtude kahanemise kompenseerimiseks üritavad alkoholitootjad oma toodangut laiendada. Maailma suurim õlletootja Anheuser-Busch inBev müüb maitsestatud kookosvett ja Smirnoffi valmistaja Diageo plaanib hakata karsklastele tootma alkoholivaba džinniga kokteile.

Alkoholituru uurimiskeskus IWSR prognoosib, et alkoholivaba ja väikese sisaldusega jookide turg kasvab ajavahemikul 2018 kuni 2022 tervelt 32,1 protsenti, mis on kolm korda suurem kui eelmise viie aasta kasv.

Alkoholitootjate sõnul hoolivad inimesed üha enam oma tervisest ning noorem generatsioon sotsialiseerub oma vanematest erinevalt – nad joovad vähem.

«Kakskümmend aastat tagasi ei olnud meie kohvikud avatud hilisõhtuni ning pubid ja baarid ei pakkunud kohvi,» ütles majanduslehele alkoholivabade alkohoolsete jookide valmistaja Seedlip tegevjuht Ben Branson.

Ameeriklaste puhta alkoholi ehk etanooli tarbimine inimese kohta on viimastel aastakümnetel järsult langenud. Kõige värskemate andmete, mis on aastast 2017, tarvitati puhast alkoholi 8,65 liitrit inimese kohta võrrelduna 10,34 liitriga 1980. aastal.

Tagasi üles