Kahanev nõudlus nutitelefonide ja kiipide järele veab Samsungi äri alla

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Samsungi peakorter Soulis.
Samsungi peakorter Soulis. Foto: JUNG YEON-JE / AFP

Samsungi möödunud aasta viimase kvartali majandustulemused jäid suhteliselt nõrgaks, sest ettevõtte sõnul on kahanenud nõudlus nii kiipide kui ka nutitelefonide järele. Ettevõte hoiatas, et nõudlus jääb ilmselt madalaks ka sel aastal.

Lõuna-Korea tehnoloogiakonglomeraadi neljanda kvartali netokasum oli 8,46 triljonit woni (umbes 7,6 miljardit dollarit), mis on võrreldes varasema aasta sama kvartali 12,26 triljoni woniga võrreldes 31-protsendine langus. Ettevõtte käive langes varasema aasta 65,98 triljoni woni pealt 10 protsenti 59,27 triljoni woni peale.

Samsungi sõnul jäävad kasumid ka 2019. aastal nigelaks, sest Hiina aeglustuv majanduskasv ja kaubandussõda USAga nõrgestab globaalset elektroonikaturgu ja vähendab nõudlust mälukiipide, ekraanipaneelide ja nutitelefonide järele. Samas prognoosib ettevõte, et vähemalt mälukiipide müük peaks millalgi aasta teisel poolel taas paranema.

Samsungi aktsia langes neljapäeval 0,2 protsenti. 2018. aasta jooksul langes elektroonikahiiglase aktsia ligemale 24 protsenti, kuid on taas selle aastaga tõusnud peaaegu 20 protsenti. Paljud investorid usuvad nimelt, et Samsungil võib tulla tegelikult üpris hea aasta, seda juhul kui 5G levik peaks laiemalt hoogu koguma ning volditavad nutitelefonid lähevad moodi.

Samsung esitleb millalgi järgmisel kuul ka oma uut Galaxy-seeria lipulaevtelefoni. Volditava nutitelefoni väljalaskmisest pole veel midagi teada.

Viletsa nõudlusega on hädas ka mitmed Samsungi rivaalid. Apple teatas teisipäeval esimest korda viimase 10 aasta jooksul pühadekvartali käibe ja kasumi langemisest. Apple'i tegevjuhi Tim Cooki sõnul oli nõrgemate majandustulemuste taga peamiselt aeglustunud iPhone'i müük, sest paljud tarbijad ei näe enam vajadust osta pidevalt kõige uuemat (ja kallimat) mudelit. Kahanevast kiibimüügist on teatanud sellised suurtegijad nagu Intel ja Nvidia.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles