Unistuste töökoht superjahil algab purjetamiskoolist

Jaano Martin Ots
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
47-meetrine luksuslik mootorjaht Bebe. WRC Türgi ralli 2018 korraldajad kinkisid võitjale auhinnaks nädalase puhkuse Bebe pardal koos ringreisiga Türgi Riviera rannikul. Ralli võitja Ott Tänak ei ole auhinda veel ära kasutanud. 
47-meetrine luksuslik mootorjaht Bebe. WRC Türgi ralli 2018 korraldajad kinkisid võitjale auhinnaks nädalase puhkuse Bebe pardal koos ringreisiga Türgi Riviera rannikul. Ralli võitja Ott Tänak ei ole auhinda veel ära kasutanud. Foto: WRC.com

Maailmamerede populaarne ja glamuurne erajahiäri pakub ihaldusväärseid töökohti sadadele eesti meresõitjatele.

Töö erajahi meeskonnas erineb kaubalaeva või ristlusaluse igapäevaelust mitmes mõttes. Luksuslikule töökeskkonnale ja pidudele vippide seltskonnas on vastukaaluks pikad puhkusteta tööperioodid ning suuremad nõudmised, mis puudutavad käitumist ja isikuomadusi.

Olgu tegemist paarikümnemeetriste lõbusõidupurjekate või üle sajameetriste superjahtidega, eestlased on tänu töökusele, kohusetundele ja keelteoskusele erajahtidel hinnatud meeskonnaliikmed. Rikaste ja prominentsete omanike laevadel töötades tuleb allkirjastada range konfidentsiaalsusleping, mistõttu valivad need inimesed intervjuusid andes hoolega sõnu.

Kariibi ja Vahemerel ristluslaevade ja erakaatrite meeskonnas töötanud Ott Kullerkupp meenutas, et peamised nõuded rahvusvahelisel meelelahutuslaeval tööle asumisel olid erialane haridus ning nende keelte valdamine, mis piirkonnas laev peamiselt sõidab. Samuti tuli läbida SOLASe ning veel paar ohutuskursust.

Tutvused loevad

Kesk-Ameerikas, Kariibidel, Põhjamerel, Vahemerel, Mustal merel ja ka Läänemerel peamiselt erapurjekatel töötanud Helen Ormus lisas, et suust-suhu-turundus töötab sel alal kõige paremini. «Peab olema piisav kogemus, kindlasti kaks-kolm keelt soravalt suus ja tahtmine asjaga tegeleda. Mina olen 95 protsenti oma töödest saanud just niimoodi, et mind on soovitanud keegi, kes teab kedagi, kellega ma olen koos sõitnud või töötanud. Ei tasu loota, et kohe kuhugi kapteniks saab. Pigem vastupidi, eriti kui vastava piirkonna kogemus puudub,» oli Ormus realistlik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles