Soomlastel on tehissaarele Tallinna vetes kolm asukohta

Mari Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peter Vesterbacka ettevõte näeb kolme võimalikku asukohta, kuhu võiks kerkida tunneli jaoks vajalik tehissaar. 
Peter Vesterbacka ettevõte näeb kolme võimalikku asukohta, kuhu võiks kerkida tunneli jaoks vajalik tehissaar. Foto: Pm

Kui senine Tallinna-Helsingi tunneli tasuvusuuring näitas Eesti vetes tehissaare parimaks kohaks Tallinna madalat, siis Soome ettevõtjatel on välja vaadatud veel kaks paika Prangli ja Aegna lähistel.

Tehissaar Eesti territooriumil on Tallinna-Helsingi raudteetunneli rajamiseks vältimatu. Alternatiivseid asukohti ühe ruutkilomeetri suuruse tunneli puurimisjääkidest tehtava peasaare ja väiksemate laidude jaoks on nelja trassivariandi kohta praegu Tallinna ümbruses kolm. See on üks punktidest, kust hakkaks pihta tunneli puurimine.

Saare rajamiseks on aga vaja enne juba kusagilt puurima hakata, sest tunneli ehitamisel välja kaevatavast graniidist saabki saarele vundament. Kui süvasadamaga peasaar on mõeldud tulevikus tunneli tehniliseks teenindamiseks ja võimalikeks päästetöödeks, siis selle ümber loodav laiuala aga mereelustikule ning lindude maandumis- ja pesitsuspaigaks.

Senise Helsingi ja Tallinna koostöörühma FinEst Link tehtud tasuvusuuringu järgi oleks Tallinna-Helsingi tunnel kolme tunnelitoruga ja optimaalseimale trassile jääks sobivaks tehissaare asukohaks Aegnast ca seitsme meremiili (ligi 13 kilomeetrit) kaugusel põhjas ning Naissaare põhjatipust ca üheksa meremiili (16,7 km) kaugusel kirdes asuv Tallinna madal.

Lisaks EstFin Linki pakutule on Soome iduettevõtjal Peter Vesterbackal veel kolm alternatiivset trassi (vt joonis) ning kaks asukohta saarele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles