Saksa tööstus hoiatas Brexiti kaose eest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saksamaa autotootjaid paneb Brexit muretsema.
Saksamaa autotootjaid paneb Brexit muretsema. Foto: AFP/SCANPIX

Saksa tööstusorganisatsioonid hoiatasid kolmapäeval pärast Brexiti leppe tagasilükkamist Briti parlamendis kaootilise Brexiti eest, mis tooks kaasa tohutuid häireid kaubanduses.

«Kaootiline Brexit on ohtlikult lähedal,» ütles Saksa tööstusföderatsiooni (BDI) direktor Joachim Lang märkides, et see mõjutaks 175 miljardi euro väärtuses Briti-Saksa kaubavahetust.

«Esmane prioriteet peab olema karmi Brexiti vältimine,» lisas Lang. «Selle tegemise vastutus lasub täielikult valitsusel ja opositsioonil Londonis.»

Briti peaminister Theresa May on kolmapäeval silmitsi umbusaldushääletusega parlamendi alamkojas, mis lükkas teisipäeval 432 vastu- ja 202 poolthäälega tagasi novembris sõlmitud Brexiti-leppe.

Lahkumisleppeta saaks Ühendkuningriik pärast 29. märtsi Euroopa Liidus kolmanda riigi staatuse, mis tähendab, et kaubandus toimiks edasi karmimate tariifide ja regulatsioonidega. Lepe nägi ette pea kaheaastast üleminekuperioodi kaubandusleppe sõlmimiseks.

«Ma ei usu, et firmadel on võimalik selleks kaoseks korralikult valmistuda,» ütles Saksa kaubandus- ja tööstuskoja (DIHK) juht Martin Wansleben rahvusringhäälingule SWR2.

Wansleben tõi eriti välja autotööstuse, mille tarneahelad jooksevad üle terve Euroopa ja mida häiriks järsk Brexit eriti tugevalt.

«Kui neil pole enam samad reeglid kui Euroopas, kui nad peavad maksma tollimakse, siis on järjest ebarealistlikum, või suisa majanduslikult ebaratsionaalne, toota Euroopa jaoks sellises riigis kaupa,» jätkas ta.

Ka Saksa autotootjateliidu VDA president Bernhard Mattes hoiatas, et leppeta Brexit ohustab töökohti autotööstuses, seda eriti aga Ühendkuningriigi poolel, kus tegutsevad ka Saksa autofirmade tehased.

Saksa keemiatööstuseliidu juht Utz Tillmann rääkis aga, et kahju ulatuks tööstusest kaugemale ja mõlemad pooled nõustuvad, et hädavajalik kaubandus peab isegi leppeta jätkuma sujuvalt.

«Eriti puudutab see ravimite tarnet Ühendkuningriiki,» märkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles