Eesti firmad mehitavad maailma meresid

  • Kõrtsist laevameeskonda enam ei otsita.
  • Mehitusfirmad vahendavad meremehi üle maailma.

Peamiselt India ookeanil seilavatele laevadele turvateenust pakkuv Eesti laevakaitsefirma SC Global Security kasutab meeskondade komplekteerimisel mehituskontorite teenuseid. 

FOTO: ESCGS

Kuigi Eestis teatakse tööjõurendi all peamiselt Poola kaudu ukrainlaste toomist, siis merenduses on tööjõurent igapäevane nähtus ning võib öelda, et Eesti firmad mehitavad maailma meresid.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

«Laevakaptenid ei käi enam ammu kusagilt kõrtsist meremehi värbamas, see traditsiooniline laevade mehitamismudel suri välja pärast Teist maailmasõda. Tänapäeval on levinud kaks varianti: kas on laevaoperaatoril endal mehitusosakond või ostetakse mehitusteenus sisse,» kirjeldas meeskonna komplekteerimist Tauri Roosipuu Eesti Laevajuhtide Liidust.

Meremeeste värbamis- ja vahendusfirmad ehk crewing- või mehituskontorid tegutsevad rahvusvahelisel turul. Sageli – näiteks tuhandetesse ulatuvate laevaperedega reisi- ja kruiisilaevade puhul – on üleilmsed ka ettevõtete enda personaliosakonnad. Kariibi mere kruiisilaevadele värbavad firmad klienditeenindajaid Ida-Euroopast ning tehnilist personali Kaug-Idast.

«Need firmad korjavad üle maailma kokku optimaalset, hinnale vastava kvalifikatsiooniga tööjõudu, nagu reeder tahab. Rahvuslippude all sõitvatel laevadel crewing aktuaalne teema ei ole,» selgitas Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juht Jüri Lember.

Eesti mehituskontorid

Albacore Maritime on noor Eesti laevandusettevõte, millel on kontorid Tallinnas, Hispaanias ning sõsarettevõtte kaudu ka Mumbais ja Singapuris. Firma juhatuse liikme Peter Järvsoo sõnul on crewing rahvusvaheline teenus, mille konkurendid asuvad üle maailma. Suuremad mehitusteenuse turud on Filipiinid, India, Ukraina ning Venemaa.

Tagasi üles