Eesti Raudtee kaubaveomahud kasvasid mullu üheksa protsenti

Reet Pärgma
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee juht Erik Laidvee
Eesti Raudtee juht Erik Laidvee Foto: Liis Treimann

Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul kasvas eelmisel aastal üle 9 protsenti võrreldes eelmise aastaga ning moodustas kokku 13,5 miljonit tonni. Kõige enam veetavateks kaubagruppideks Eesti Raudtee taristul on väetised, mineraalsed kütused ning põlevkivi.

Transiitveod moodustasid eelmise aasta peale kokku Eesti Raudteel liikunud vedudest pea 9,1 miljon tonni, mis on  üle 20 protsendi kõrgem tulemus kui 2017. aastal.

Konteinerveod olid Eesti Raudtee taristul eelmise aasta jooksul pidevas tõusujoones, moodustades 2018. aasta peale kokku üle 52 400 TEU, mis on võrreldes eelmise aastaga kasvanud üle 55 protsendi.

«2018. aasta on kindlasti meie jaoks olnud edukas. Suutsime leida hea tasakaalu investeeringute, kulude ja tulude vahel ning mitmed aastaid kestnud kaubamahtude langus meie taristul õnnestus koos meie koostööpartneritega pöörata kasvule. Rõõmu teeb ka rongi kasutavate reisijate arvu stabiilne kasv, mille üks mootor on korras taristu ning kiiruste tõstmine. Samuti on eelmise aasta olulised märksõnad ohutuse ning liiklusjuhtimise süsteemide uuendamisprotsessi käivitamine,» kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.

Kohalikus reisirongiühenduses sõitis eelmisel aastal ligikaudu 7,7 miljonit reisijat, mis on pea 5 protsenti kõrgem tulemus kui 2017. aastal. Rahvusvahelist reisirongi kasutas eelmisel aastal 107 100 inimest, mis on pea 2 protsenti rohkem kui 2017. aastal. «Aasta lõpus kooskõlastasime Venemaa Raudteega viimaste aastate suurima arvu lisaronge, mis tõi pühade perioodiks Tallinna–Peterburi–Moskva reisirongiliinile pikemad rongid ning rohkem reisijaid,» lisas Laidvee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles