Soome alkomonopoli müük jäi kuivale

Soomlased ostavad õlut ja siidrit nüüd rohkem tavalistest poodidest.

FOTO: Arvo Meeks / Valgamaalane

Kuula artiklit

Soome riikliku alkoholipoodide keti Alko müük langes möödunud aastal märkimisväärselt, kuna inimesed ostavad kangemat õlut ja siidrit tavalistest kauplustest.

Alko tulemusi mõjutas oluliselt 2018. aasta algul jõustunud alkoholiseaduse muudatus, mis lubab Soome toidupoodides, kioskides ja bensiinijaamades müüa kuni 5,5 kraadiseid jooke. Varem oli piiriks 4,7 mahuprotsenti. Kui tahtsid kangemat, tuli minna Alkosse. Samuti tõsteti mullu aktsiise, mis kergitasid keskmist hinda 5 protsendi võrra.

Seetõttu on riikliku alkoholimonopoli müüginumbrid kukkunud 8,5 protsenti. Kui see puhtasse alkoholi ümber arvutada, oli langus 5,4 protsenti, vahendab Yle.

Kõige enam langes õlu, siidrite ja long-drink’ide müük, vastavalt 49, 31 ja 19 protsenti. Ainuke alkohoolne jook, mille müük suurenes, oli rosé vein.

Alko kolme kõige populaarsema toote esikolmiku hõivasid viinad: Leijona, Koskenkorva ja Suomi, millest igaüht müüdi üle 2 miljoni liitri.

Veinidest eelistavad soomlased Tshiili veine, samuti Gato Negro Cabernet Sauvignoni ja Gato Negro Sauvignon Blanci.

Tagasi üles