Soome läheb üle elektrilaevadele

Elektra sadamas laadimisposti ääres, akude laadimiseks kulub viis minutit ja laev paneb end ise stepslisse.

FOTO: Lauri Holsti

Ei, elektrilaev pole ulme, vaid sõidab hea naabri Soome Turu saarestikus. Eestisse elektrilaeva lähiajal oodata ei ole.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Mullu üllatas Soome riiklik parvlaevaoperaator Finferries publikut isesõitva parvlaevaga Falco ning kaabelparvega, aasta varem toodi liinile akutoitel parvlaev Elektra. Kuna Soome seadus ei luba kaptenit iseõppiva arvutisüsteemiga asendada, ei saa Finferries Falcot veel üksi tööle saata. Kuid akutoitel töötav Elektra on Soomes Turu saarestiku Paraineni-Nauvo liinil iga päev töötanud üle aasta ning valmistub teiseks talveks.

Finferriesi tegevjuht Mats Rosin kinnitas, et akutoitel elektrilaeva esimese liiniaasta kogemus lubab järgmisele karmile Põhjala talvele muretult vastu minna. Rosini sõnul usub ta, et kohalikel parvlaevaliinidel​ on tulevik​ Elektra-sarnaste laevade päralt ning lisas, et ühendades Elektra veoseadmed Falco isesõitva laeva tehnoloogiaga, sünnib täiesti uus parvlaevaliik, mis saab tulevikus saarestikuliinidel valdavaks nii Soomes kui ka kaugemal.

Tagasi üles