Soome läheb üle elektrilaevadele

Jaano Martin Ots
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektra sadamas laadimisposti ääres, akude laadimiseks kulub viis minutit ja laev paneb end ise stepslisse.
Elektra sadamas laadimisposti ääres, akude laadimiseks kulub viis minutit ja laev paneb end ise stepslisse. Foto: Lauri Holsti

Ei, elektrilaev pole ulme, vaid sõidab hea naabri Soome Turu saarestikus. Eestisse elektrilaeva lähiajal oodata ei ole.

Mullu üllatas Soome riiklik parvlaevaoperaator Finferries publikut isesõitva parvlaevaga Falco ning kaabelparvega, aasta varem toodi liinile akutoitel parvlaev Elektra. Kuna Soome seadus ei luba kaptenit iseõppiva arvutisüsteemiga asendada, ei saa Finferries Falcot veel üksi tööle saata. Kuid akutoitel töötav Elektra on Soomes Turu saarestiku Paraineni-Nauvo liinil iga päev töötanud üle aasta ning valmistub teiseks talveks.

Finferriesi tegevjuht Mats Rosin kinnitas, et akutoitel elektrilaeva esimese liiniaasta kogemus lubab järgmisele karmile Põhjala talvele muretult vastu minna. Rosini sõnul usub ta, et kohalikel parvlaevaliinidel​ on tulevik​ Elektra-sarnaste laevade päralt ning lisas, et ühendades Elektra veoseadmed Falco isesõitva laeva tehnoloogiaga, sünnib täiesti uus parvlaevaliik, mis saab tulevikus saarestikuliinidel valdavaks nii Soomes kui ka kaugemal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles