Laevafirma: maksame merre kukkunud konteinerite koristustööd kinni

TOPSHOT - Netherlands' army soldiers take part in the cleaning of the coastline of Schiermonnikoog on January 4, 2019 in the Dutch Frisian Island, two days after some 270 containers tumbled from the Panama-registered MSC Zoe, one of the world's biggest cargo ships in rough weather. - The MSC Zoe, which was mostly carrying toys, furniture and auto parts, lost the containers late on Tuesday while battling a storm off the Frisian Islands, an archipelago off the northwestern Dutch coast also known as the Wadden Islands. (Photo by Remko de Waal / ANP / AFP) / Netherlands OUT

FOTO: REMKO DE WAAL / AFP

Sel nädalal Põhjamerel 270 konteinerit kaotanud laeva omanikfirma lubas laupäeval maksta täielikult kinni Hollandi ja Saksamaa rannikule uhtunud prahi koristamise.

Panama lipu all sõitev MSC Zoe kaotas konteinerid neljapäeva hilisõhtul Friisi saarte lähistel tormi tõttu. Valdavalt olid konteinerlaeva laadungiks lelud, mööbel ja autoosad.

«MSC Mediterranean Shipping Company tahab kinnitada võimudele ja avalikkusele Hollandis ja Saksamaal, et firma katab täielikult koristustööde kulud,» teatas Genfis baseeruv MSC avalduses.

Laevafirma on avalduse järgi «pühendunud üle parda kukkunud konteinerite otsingute jätkamisele viimase konteineri leidmiseni».

Puhastusoperatsioonid jätkusid laupäeval ning praeguseks on Friisi saartele uhtunud 22 konteinerit, vahendas Hollandi rahvusringhääling NOS. Mõned konteinerid on uhtunud ka Saksamaa rannikule.

Hollandi rannikul on leitud suletud pakenditest ka ohtlikku peroksiidi pulbrit, plasti ja polüstüreeni ning koristustöödega on liitunud ka sõjaväelased.

«Kaduma läinud konteinerite täpne arv on teadmata ja paljud neist on ilmselt vajunud merepõhja,» lisas NOS.

Tagasi üles