Pank tõstis kliendi laenuintressi neljakordseks, aga amet pani käe ette

Luminori peahoone.

FOTO: Eero Vabamägi

Luminor tõstis kliendi eluasemelaenu intressimarginaali 4,3 korda, sest avastas, et laenu kaastaotleja palk ei laeku Luminori. Tarbijavaidluste komisjon leidis aga detsembri lõpus tehtud otsuses, et panga põhjendus pole õigustatud ja käskis marginaali uuesti langetada.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

2008. aasta aprillis sõlmis klient koos kaastaotlejaga Nordea pangas eluaseme laenulepingu summas 153 388 eurot intressimarginaaliga 0,6%. Praegu ulmeliselt väiksena tunduv intress oli toona mõistlik, Eesti panga andmetel oli 2008. aasta alguses keskmine eluasemelaenu intressimarginaal 0,8%.

Klienti tabas aga üllatus, kui kaheksa aastat hiljem ehk 2016. aasta oktoobris saabus pangalt teade, et kuna laenu kaastaotleja igakuine töötasu ei laeku Nordeasse, siis vastavalt laenulepingu üldtingimustele on pangal õigus tõsta marginaali 0,6%-lt 2,6% peale. Kliendi jaoks oli seis arusaamatu: pea kümme aastat pole panka huvitanud, kuhu kaastaotleja palk laekub ja nüüd tahetakse päevapealt intressi mitmekordistada. Ta saatis pangale küsimused, kuid vastuseid ei tulnud. Pool aastat peale hoiatust ehk 2017. aasta kevadel tõstiski pank intressi.

Tagasi üles