Ambitsioonikas plaan: Eesti idufirma püüab 1 protsenti Lõuna-Aafrika autoturust

CarGeti finantsjuht Marten Orgna ja tegevjuht Eerik Oja.

FOTO: Jake Farra

Eesti kapitalil põhineva iduettevõtte CarGet eesmärgiks on täita tühimik Lõuna-Aafrika Vabariigi turul, pakkudes sealsetele klientidele võimalust soetada kasutatud autosid. Eesmärk on saavutada 1 protsent koguturust ehk osta ligi 100 000 autot.

Praeguse seisuga ei võimalda sealsed pangad isegi paljudel keskmise sissetulekuga inimestel endale sõidukit soetada, kuid suure pindalaga, ent puuduliku ühistranspordivõrgustikuga riigis kärbib see oluliselt inimeste liikumis- ja töötamisvõimalusi.

«Suletud autoturu tingimustes on isegi kasutatud autode hinnad enamikule inimestest kättesaamatult kõrged ning teatud mõttes on CarGet loonud täiesti uue turusegmendi. Lõuna-Aafrika teedel liigub ühtekokku umbes 11 miljonit autot. Meie eesmärgiks on saavutada 1 protsent koguturust ehk ühtekokku tahame osta ligikaudu 100 000 autot,» ütles CarGet-i tegevjuht Eerik Oja.

Lõuna-Aafrikas tegevust alustades ei piirdunud CarGet vaid uudse ärimudeliga, vaid kasutab selle realiseerimiseks ka Eesti päritolu tehnoloogiat.

«Süsteemi selgroog on arendatud Eestis ja kõik protsessid on digitaliseeritud, mis sealse turu tingimustes on harukordne. See võimaldab meil pakkuda oma toodet tõhusamalt ning nõnda ka kiiremini laieneda,» ütles Oja.

Juba esimese poolaastaga katsid klientide kuumaksed CarGet'i igakuised tegevuskulud ning nõudlust silmas pidades on kasvu tagamiseks kavas ka edaspidi kaasata Eesti kapitali.

CarGet on 2017. aastal asutatud Eesti kapitalil põhinev iduettevõte, mis tegeleb Lõuna-Aafrika vabariigis kasutatud autode finantseerimisega.

Tagasi üles