Maailma populaarseim vahuvein ei olegi šampanja

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prosecco Valdobbiane serveerimine.
Prosecco Valdobbiane serveerimine. Foto: GIUSEPPE CACACE / AFP/Scanpix

Kirde-Itaalias valmistatud vahuvein Prosecco kogub üha populaarsust ja on populaarsuselt möödunud šampanjast.

Müügimahu järgi on Proseccost saanud maailma populaarseim vahuvein ning ekspertide sõnul on hakanud võtma šampanjalt turuosa. Esikohale tõusis Prosecco juba viis aastat tagasi ning nüüd müüakse seda 75 protsenti rohkem kui šampanjat ehk 544 miljonit pudelit aastas, kirjutab Associated Press.

Käibe järgi on šampanja aga endiselt vahuveinide kuninganna. 2017. aastal müüdi seda kokku 4,9 miljardi euro väärtuses ehk 307 miljonit pudelit. Ekspordiks läks seda 2,8 miljardi euro eest.

Prosecco eksport kasvas 16 protsenti 804 miljoni euroni, kusjuures šampanja koduriigis, Prantsusmaal kasvas müük ühe hinnangu kohaselt 40 protsenti.

Vahuveinide ekspert Michael Edwards ütles uudisteagentuurile, et tarbijate huvi vahuveinide vastu üha kasvab.

«Prosecco annab võimaluse juua kihisevat veini, mis ei pea tingimata olema šampanja,» ütles ta.

Itaalia vahuveini edu tugineb selle odavamale hinnale.  Prosecco keskmine tootmishind on 3,70 eurot pudel võrrelduna šampanja keskmise 10,24 euroga. Prosecco hind võimaldab seda osta lihtsalt pärast tööd või ilma erilise tseremooniata koosviibimiste jaoks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles