Soome paadiliit Finnboat tegi ettepaneku muuta suvise koolivaheaja perioodi

  • Soome paaditootjad soovitavad nihutada suvevaheaja hilisemale ajale
  • Praegu lõpeb suvevaheaeg Soomes 20. augustil

Soome paaditootjate liidu Finnboat veesõidukite eskaadrisõit Turu saarestsikus

FOTO: Kari Wilen / Finnboat

Soome paaditootjate liidu Finnboat tegevjuht Jarkko Pajusalo teatas, et kuna suvepuhkuseks sobiv aeg on Soomes lühike ning juuni alguse heitlikud ilmad ei soosi siseturismi ning paadisõitu, teeb Finnboat valitsusele ettepaneku nihutada suvise koolivaheaja periood hilisemale ajale. 

Praegu lõpeb suvine koolivaheaeg Soome koolides 20. augustil, kuid tavaliselt jätkuvad puhkamiseks, paadisõiduks ja siseturismiks sobivad suvised ilmad septembrini. Juuni alguses on ilmad rannikul aga jaheda merevee tõttu sageli heitlikud ning aktiivsem puhkuste periood algab ka Soomes jaanipäeval. 

Finnboat'i tegevjuhi Jarkko Pajusalo ettepanekul võikski koolivaheaeg Soomes alata jaanipäeval ning kesta augusti lõpuni. Finnboat toetub oma ettepanekus Soome Majandus- ja tööministeeriumi 2018. aasta kevadisele raportile, mille kohaselt lisaks suvevaheaja nihutamine kahe nädala võrra hilisemale ajale Soome turismitööstusse igal aastal kokku 1300 inimaasta võrra täiendavaid töökohti.

Finnboati algatust toetab ka Soome majutusasutuste assotsiatsioon MaRa. "Meie suveperiood on väga lühike, seega suurendaks koolivaheaja perioodi muutmine oluliselt meie siseturismi, eriti järvistul ja saarestikus," ütles MaRa tegevjuht Timo Lappi.

Pajusalo kinnitas, et Finnboat esitas Soome valitsusele ettepaneku viia läbi põhjalik uuring, et selgitada välja suvise koolivaheaja ning turismimajanduse omavahelised seosed. 

Õppetöö algus Soome koolides mõjutab tugevalt ka Eesti turismiäri. 20. augustil väheneb soome turistide hulk Eesti kuurortides ja puhkekeskustes nii märgatavalt, et mitmed hooajalised toitlustus- ja teenindusettevõtted lõpetavad tegutsemise samuti pärast 20. augustit.

Liigendatud rannajoone, suure saarestiku ning ulatusliku siseveeteede võrgustiku tõttu on paadiehitus Soomes väga arenenud majandusharu, mis annab tööd kuni 6000 inimesele. Peale hobimeresõidu, kalastuse ja veespordi kasutatakse Soome saarestikus ja järvedel paate palju ka igapäevaste transpordivahenditena. 

Tagasi üles