Renault Grupp ehitab autode üle Atlandi veoks kaks ookeanipurjekat

Jaano Martin Ots
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
3D pilt Renault ja Neoline kavandatavast kaubaveoks mõeldud ookeanipurjekast
3D pilt Renault ja Neoline kavandatavast kaubaveoks mõeldud ookeanipurjekast Foto: The Alliance 2022
  • Renault Grupp teatas, et hakkab autosid Ameerikasse vedama purjelaevadega
  • Ligi 500 autot mahutavad 136 meetrised purjekad tuuakse liinile 2020. aastal

Renault Grupp sõlmis lepingu kahe ookeanipurjeka ehitamiseks, et vähendada autode üle ookeani vedamisel tekkivat keskkonnareostust. Renault ja Neoline koostöös ehitatavad purjelaevad on plaanis liinile tuua aastaks 2020. 

Renault Grupp teatas merenduskonverentsil Assises de la Mer, et on sõlminud lepingu Nantesi start-up firmaga Neoline kahe kaubapurjeka välja arendamiseks ja ehitamiseks. 

Kuna 60% Renault Grupi sõidukitest või nende osadest kasutab logistikaahela mingis osas meretransporti, on traditsiooniliste kaubalaevadega põhjustatav keskkonnakahju märkimisväärne ning Renault soovib seda vähendada, põhjendas ettevõte oma pressiteates. 

Kavandatavad kaubapurjekad saavad olema 136 meetrit pikad ning neid viib edasi keerukas komplekt purjesid kogupindalaga 4200 ruutmeetrit. Kaubapurjekate sõidukiiruseks on kavandatud 11 sõlme. Lisaks purjedele saab laevadel olema diiselelektriline hübriidveoseade, mis võimaldab sadamates manööverdada, sõita kitsustes ja tagada kauba õigeaegne kohalejõudmine ka tuulevaiksetes oludes. Võrreldes traditsiooniliste diiselmootoriga kaubalaevadega on kavandatavate kaubapurjekate keskkonnareostus siiski 90% väiksem.

Kaubapurjekaid arendava firma Neoline juht, kogenud ro-ro laeva kapten Michel Pery on veendunud, et tuule jõul liikuvad laevad on keskkonnasõbraliku meretranspordi tulevik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles