Eestis ülipopp poistebänd toob oma kodumaa majandusse miljardeid dollareid aastas

Lõuna-Korea poistebänd BTS näitab ennast kontsertfilmis.

FOTO: Kaader filmist

Lõuna-Korea poistebändi BTS mõju riigi majandusele küünib aastas 3,6 miljardi dollarini, mis on võrdne umbes 26 keskmise suurusega ettevõtte panusega, selgus teisipäeval avaldatud uuringust.

BTS on laineid löönud ka Eestis. Näiteks näidati kohalikes kinodes bändi kontsertfilmi "Burn the Stage: the Movie." Forum Cinemas programmijuhi Tõnis Lõhmuse sõnul oli algselt kavas filmi näidata vaid ühel seanssil, kuid fännide suure huvi tõttu näidati filmi 11 korral. "Olin vaid korra näinud "Ringvaates" tüdrukuid õhinal rääkimas K-Popi kultusest, aga seda, et Lõuna-Korea bänd teeb kinos teada-tuntud Coldplay kontserfilmile tuule alla, ei osanud kusagilt otsast oodata," lisas Lõhmus.

Hyundai teadusuuringute instituudi uuringu järgi külastas eelmisel aastal iga 13. välisturist Lõuna-Koread BTS-i pärast, see tähendab kokku umbes 800 000 turisti ehk 7 protsenti turistide koguarvust.

Lisaks sellele seostati ansambliga ka 1 miljardi dollari väärtuses tarbijakaupade nagu riided, kosmeetika ja toidukaubad eksporti.

Instituut lisas, et kui BTS suudab oma populaarsust säilitada, toodaks see 10 aastaga kokku 41,8 triljoni vonni ehk 37 miljardi dollari jagu majanduslikku väärtust.

Sel aastal sai BTS-ist esimene K-Pop ansambel, mis jõudis USA edetabelites esikohale.

Tagasi üles