Idea leidis kosilase

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mark Eikner
Mark Eikner Foto: Idea

Idea omanikud müüvad ettevõttes enamusosaluse maailma juhtivale kommunikatsioonigrupile Havas. See on lühikese aja jooksul juba teine suurtehing Eesti turul.

Täna sõlmitud lepingu alusel omandab Havas turunduskommunikatsioonigrupist Idea 51%, teiste omanikena jätkavad kõik senised Balti partnerid. Idea Groupi Eesti ainuomanikust Mark Eiknerist saab Havas Baltikumi juht. Idea on Baltikumis Havasi partner olnud aastast 2003.

Kuigi Idea tegevusväli on lai, siis avalikkusele on ta eelkõige tuntud kui vastuolulise K-kohukese kampaania korraldaja vahetult enne valimisi Keskerakonna hüvanguks.

«Viimastel aastatel ei ole Eestisse ega Baltikumi meie valdkonnas sellist investeeringut tehtud. Usume, et Havasi panus annab hoogu juurde meie toodete, teenuste ja eriti tehnoloogia arengule. Nii saame suure sammu edasi astuda näiteks digimaailmas ning pakkuda oma klientidele maailmatasemel lahendusi,» sõnas Idea partner Mark Eikner.

Havas Groupi piirkonna presidendi ja CEO Alberto Canteli sõnul on Havas välja arendanud unikaalsed sotsiaal-, mobiili- ja digimeedia tehnoloogilised platvormid, meie emaettevõte Vivendi omab selliseid brände nagu Canal+ ja Universal Music. «See tähendab Balti tiimide jaoks uusi võimalusi ja võimast koostöövõrgustiku laienemist,» sõnas Canteli.

Idea hakkab edaspidi tegutsema ühtse Havasi brändi all. Brändidest tuleb kasutusele loovagentuur Havas, meediaagentuur Havas Media ja kommunikatsiooniagentuur Havas PR.

See on lühikese aja jooksul juba teine suurtehing Eesti turul. Detsembri alguses teatas Põhjamaade ärinõustamisettevõte Miltton Grupp, et omandas 95-protsendise osaluse Kristi Liiva kommunikatsioonibüroos JLP. Ettevõtete liitumisel moodustub 20-liikmeline meeskond, kelle ambitsioon on pakkuda regiooni ettevõtetele ja organisatsioonidele rahvusvahelistel teadmistel ja kogemustel põhinevat strateegilise nõustamise teenust.

2001. aastal asutatud Miltton on laienenud kommunikatsiooninõustamise alalt tipp-spetsialistide ning juhtide arendamise ja koolitamise, muutuste juhtimise, reklaami ja rahvusvaheliste suhete nõustamise valdkonda. Miltton Grupi nõukogu esimees on endine Nokia juht ja Shelli nõukogu esimees Jorma Ollila. Eestis alustas Miltton tegevust 2016. aastal keskendudes eelkõige valitsussuhete alase ekspertiisi pakkumisele. 2005. aastal asutatud Kommunikatsioonibüroo JLP pakub kommunikatsiooni-, brändi ja muutuste juhtimise nõustamisteenuseid.

Idea Group on kolmes Balti riigis tegutsev turunduskommunikatsiooniagentuuride grupp, kuhu kuulub 19 agentuuri. Töötajaid on kokku 250 ning 2018. aasta käive tuleb 50 miljonit eurot.

Havas on maailma suurimaid globaalseid kommunikatsioonigruppe. Asutatud aastal 1835 Pariisis, pakub grupp nüüdseks tööd 20 000 inimesele 100 riigis ning on osa kommunikatsiooni- ja sisutootmise ettevõttest Vivendi. Havas Groupi eesmärk on olla maailma parim inimeste ja brändide vaheliste tähenduslike suhete looja, kasutades selleks loovust, meediat ja innovatsiooni. Havas Group on oma valdkonnas kõige integreeritum ettevõte, ühendades kliendikeskse lähenemisega loovuse ja meedia. Havasi kolm äriüksust – loov, meedia ning tervishoid – tegutsevad 52-s Havas Village»is üle maailma, kus meeskonnad jagavad ühist ärikultuuri, tagades nii klientidele mugava kohtlemise ja suurepärase kogemuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles