Lennuhüvitiste sissenõudjad võtavad vahelt kopsaka tasu (1)

Reet Pärgma
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennureisija õigused
Lennureisija õigused Foto: Pm

Järjest enam firmasid pakub end korraliku teenustasu eest vahendama hüvitise nõuet lennufirmale ära jäänud või hilinenud lennu eest. Selle ärimudeli on sünnitanud mõne lennufirma käitumine, kes püüavad vastutusest reisija ees kõrvale hiilida, ütleb Nordica esindaja.

Enamik inimesi on lennureisil puutunud kokku reisitõrgetega, kuid paljud ei ole kursis oma õigustega sellisel puhul, näitas Euroopa Kontrollikoja audit.

Lend võib hilineda või sootuks ära jääda, lennuki istekohti broneeritakse üle, pagas võib kahjustada saada või üldse mitte sihtkohta jõuda. Reisijate õigusi sellisel puhul kaitseb Euroopa Parlamendi ja Nõukogu regulatsioon nr 261/2004, mille järgi on reisijal õigus nõuda lennufirmalt hüvitist. Hüvitise suurus sõltub lennu pikkusest ja reisijale tekkinud ajalisest või varalisest kahjust. Näiteks kui lend Tallinnast Pariisi ette teatamata tühistatakse, on kliendil õigus nõuda 400 euro suurust hüvitist.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles