Lennuhüvitiste sissenõudjad võtavad vahelt kopsaka tasu

Lennureisija õigused

FOTO: Pm

Järjest enam firmasid pakub end korraliku teenustasu eest vahendama hüvitise nõuet lennufirmale ära jäänud või hilinenud lennu eest. Selle ärimudeli on sünnitanud mõne lennufirma käitumine, kes püüavad vastutusest reisija ees kõrvale hiilida, ütleb Nordica esindaja.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Enamik inimesi on lennureisil puutunud kokku reisitõrgetega, kuid paljud ei ole kursis oma õigustega sellisel puhul, näitas Euroopa Kontrollikoja audit.

Lend võib hilineda või sootuks ära jääda, lennuki istekohti broneeritakse üle, pagas võib kahjustada saada või üldse mitte sihtkohta jõuda. Reisijate õigusi sellisel puhul kaitseb Euroopa Parlamendi ja Nõukogu regulatsioon nr 261/2004, mille järgi on reisijal õigus nõuda lennufirmalt hüvitist. Hüvitise suurus sõltub lennu pikkusest ja reisijale tekkinud ajalisest või varalisest kahjust. Näiteks kui lend Tallinnast Pariisi ette teatamata tühistatakse, on kliendil õigus nõuda 400 euro suurust hüvitist.

Tagasi üles