Kütusemüüja selgitab: miks langeb bensiini hind kiiremini kui diisli oma?

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talveperioodil tuleb arvestada, et diisli hind langeb, kui üldse, visamalt kui bensiini hind.
Talveperioodil tuleb arvestada, et diisli hind langeb, kui üldse, visamalt kui bensiini hind. Foto: Reuters / Scanpix

Alexela juhatuse liige Alan Vaht selgitas, miks on bensiini hind viimasel ajal Eesti tanklates langenud oluliselt kiiremini ja rohkem kui diislikütuse hind. 

Kui võrrelda diisli ja bensiini hindade langust, siis bensiini hind on langenud samas tempos nafta hindadega ehk umbes 30 protsenti ja diisli hind on langenud vaid 20 protsenti, vahendab ERR

Vaht selgitas, et sellise dünaamika taga on maailmaturu nõudluse sesoonne muutus: nimelt suvel on USA sõiduhooaja tõttu bensiini nõudlus märgatavalt kõrgem ning kuivõrd USAs on enamasti levinud bensiinimootoriga autod, siis sealse nõudluse langus toob talveperioodil kaasa langussurve bensiini hinnale üle maailma.

Teine oluline faktor on see, et diislikütus kuulub kütteõli klassi ja seda kasutatakse nii Eestis kui ka ülejäänud maailmas ka kütteks. Kuna talvel diislikütuse kütteks kasutamine kasvab, siis selle nõudlus ka kasvab ja selle tõttu on talviti diislikütuse hinnal kasvusurve.

Lisaks märkis Vaht, et talvel müüdavale diislikütusele tuleb lisada selle külmakindluse tagav komponent, mille tõttu on talvel diislikütuse hind 3 senti kõrgem kui suvel müüdava diislikütuse hind.

Seega enne suve bensiini ja diislikütuste hindade võrdsustumist oodata ei ole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles