Graafik: kui palju müüakse Eestis aasta jooksul uusi autosid?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Tuhanded uued autod parkimisplatsil Shenyangis, Liaoningi provintsis.

FOTO: Zhang Wenkui/SIPA ASIA/SPIA

Kuula artiklit

Kuigi uute sõiduautode müük on viimaste aastate jooksul jõudsalt kosunud, jääb tänavune müük 10-aasta tagusele majandusbuumile siiski omajagu alla.  

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) teatas eile, et novembris müüdi 0,1 protsenti vähem autosid kui mullu samal ajal. Tegelikult pööras uute autode müük langusse juba septembris ja oktoobris, aga seda eelkõige ühekordsetel põhjuselt – Euroopa Liidu kütusekulu mõõtmise uus metoodika pani kaupmehi augustis tohutus koguses uusi sõiduautosid arvele võtma, mis viis järgnevate kuude müüginumbrid langusse.  

Kokku on tänavu 11 kuu jooksul müüdud 24 274 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta mahtu 5,4 protsendi võrra. See näitab seda, et uute autode müügiturg on veidi rahunenud. Veel mullu kasvas uute autode müük üle 10 protsendi.

Turu rahunemine haakub ilmselt üldise olukorraga Eesti majanduses, kus 4-5 protsendiline majanduskasv on asendunud veidi rahulikuma tempoga. Kui võrrelda autoturgu 10-11 aasta taguse buumiajaga, on meil veel pikk tee minna. 2007. aastal müüdi Eestis koguni 31 000 uut sõiduautot. Tänavune prognoos on umbes 25 500 sõiduauto peal. 

Tänavu novembris olid kõike populaarsemad väiksemad keskklassi autod, mille osakaal kogu müügist moodustas 25,2 protsenti. Järgnesid keskmised maasturid (23,1 protsenti) ja väiksemad maasturid (16,3 protsenti). Eksporti läks 89 uut sõiduautot.

Markidest oli edukaim Toyota, mida müüdi novembris 299. Populaarsed olid novembris ka Škoda ja Volkswagen, mida müüdi vastavalt 235 ja 221 autot. Ka mudelite edetabeli tipu vallutasid Toyota mudelid: populaarseim oli RAV4, milliseid eelistasid tarbijad 92 korral, ja teisele kohale kerkis Auris 76 müüdud autoga. Kolmanda koha hõivas edetabelis Volkswagen Passat 72 autoga.

Tarbesõidukite müük tegi novembris läbi 6,5-protsendilise languse, aga 11 kuu kokkuvõttes on müük 5,3 protsendiga plussis. Kokku on tänavu antud klientidele üle 5989 tarbesõidukit. Novembris oli populaarseimaks margiks Renault 99 sõidukiga, järgnesid Citroen ja Ford, milliseid müüdi vastavalt 70 ja 52 sõidukit. Veokite segmendis olid edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 21 ja 18 veokiga.

 
Tagasi üles