Tühisõitude nõuded jäid liikuvuspaketist välja

Reet Pärgma
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson. Foto: Konstantin Sednev

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson osales eile Brüsselis Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogu istungil, mille peateemaks kujunes liikuvuspakett ehk uued nõuded transpordiettevõtetele. Paketist jäi välja tühisõitude nõue, mis oleks kohustanud rahvusvahelisi vedusid tegevaid veokeid iga kuue nädala tagant koju sõitma.

Kui kohtumisele mindi teadmisega, et Eesti ei saa toetada liikuvuspaketti, mis sisaldab nõuet iga 6 nädala tagant rahvusvahelist vedu tegevad veokid ja bussid koju saata, siis läbirääkimise tulemusena seda nõuet lõpptekstis ei sisaldu ja Eesti sai Euroopa reegleid ühtlustavat paketti toetada.

«Esialgne pakkumine oli meie jaoks selgelt probleemne ning seetõttu sai valitsuses vastu võetud ka otsus, et sellisel kujul ei saa Eesti paketti toetada. Transpordiministrite pikale veninud kohtumisel tuli aga eesistuja meie palvetele teatud määral vastu. Meie vedajad väljendasid arvamust, et esialgse lahenduse kõige problemaatilisem ettepanek oli asjaolu, mille kohaselt nii veoautod kui ka bussid oleks pidanud iga 6 nädala järel tagasi Eestisse sõitma ja seda olenemata asjaolust, millises Euroopa otsas parasjagu tööd tehakse. See oleks halvendanud Euroopa kaugemate riikide ettevõtete konkurentsiolukorda ning tähendanud suurt keskkonnakahju tühisõitude näol. See teema sai liikuvuspaketist välja ning tegemist on suure võiduga meie ettevõtete jaoks,» rääkis Simson, lisades, et Eesti ja Euroopa Liit on võtnud endale väga ambitsioonikad keskkonnaeesmärgid ning tühisõitude tegemine oleks taolisele eesmärgile laastavalt mõjunud.

Vastu võetud liikuvuse paketiga kehtestatakse uued nõuded transpordiettevõtetele, mis hõlmavad autojuhtide tasustamist, puhkust ja muid sotsiaalseid tingimusi, kui töö toimub väljaspool koduriiki. Lisaks olid arutluse all nõuded, kui kaua tohib veoauto või bussi juht korraga roolis olla, millal ja kus ta peab oma puhkeperioodi veetma ning kui kaua tohib korraga koduriigist ära olla. «Arvestades, et Eestil puuduvad praegu võrdväärsed alternatiivid kaubaveoks suure osa Euroopaga, on maanteetranspordi sektor ja transpordi efektiivne toimimine äärmiselt oluline kogu Eesti majanduse seisukohast,» ütles Simson.

«Kahjuks jäi liikuvuspaketti sisse ka punkte, mida Eesti täiel määral ei toeta. Üks ettepanek, mis meile ja meie vedajatele muret valmistas, on punkt, mis piirab autojuhtidel vaba valikut, kuidas või kus veeta iganädalast kohustuslikku vähemalt 45 tundi kestvat puhkeaega. Transpordiministrite eile heaks kiidetud ettepaneku kohaselt ei tohi autojuht oma iganädalast puhkeaega veeta sõiduki kabiinis. Teisisõnu jätkub praegune praktika. Eesti oleks eelistanud lahendust, kus autojuhid tohiksid ka iganädalase puhkeperioodi veeta sõidukis, kui sõiduk on pargitud turvalises parklas,» rääkis Simson. Lisaks arutasid Euroopa transpordiministrid eile Euroopa ühendamise rahastu, maanteede infrastruktuuri ohutuse korraldamise, meremeeste hariduse, kellakeeramise, rongireisijate õiguste, keskkonnasõbralike ja energiatõhusate maanteesõidukite edendamise jt teemadel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles