Soome esimene isejuhtiv parvlaev ei suutnud tuvastada ujuvat põhjapõtra

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Isejuhtiv parvlaev Falco.

FOTO: Rolls-Royce

Kuula artiklit

Isejuhtiv parvlaev Falco sooritas täna esimese testsõidu Soomes Turu saarestikus ning ainus objekt, mida alust juhtiv tehisintellekt tuvastada ei suutnud, oli ujuv põhjapõder, kirjutab Yle.

Isejuhtiva parvlaeva arendas Soome ettevõtte Finferries välja koostöös Rolls-Roycega. «Ma arvan, et see on laevanduse jaoks ajalooline päev. See on maailma esimene isejuhtiv ja kaugjuhitav parvlaev,» ütles Rolls-Royce innovatsiooni ja tehnoloogia osakonna asepresident Oskar Levander. Tema sõnul installeeritakse sarnane tehnoloogia ühel päeval kõikidele parvlaevadele, mis tõstab oluliselt aluste ohutust, sest enamik õnnetusi on põhjustatud inimlikest vigadest.

Finferriese kapten Tuumas Mikkola ütles, et laeva juhtiv tehisintellekt ei suutnud tuvastada vaid ujuvat põhjapõtra. Kuigi alus suudab iseseisvalt reise sooritada, nõuavad Soome seadused, et pardal oleks alati meeskond olemas. «Kuigi alus suudab ise tulevikus sõite teha, siis saab kapten ikkagi kontrollruumist sõitu kontrollida,» ütles Levander. Falco kontrollruum asub näiteks Turkus ja kapten Mikkola näeb kõike toimivat ekraanide tagant.

Isejuhtivat reisiparvlaeva katsetati Turu saarestikus ülesõidul Parainen - Nauvo, kus on ka varem innovaatilisi lahendusi rakendatud. Näiteks töötab seal uuenduslik diisel-elektriline hübriidajamiga parvlaev Elektra, mille akude laadimine toimub automaatselt iga kord kui alus autode ja reisijate maha- ja pealeminekuks sildub.

Paraistenportti-Nauvo ülesõidu pikkus on 1,6 kilomeetrit ning tavagraafiku järgi väljuvad laevad iga 15 minuti järel. Sõit on tasuta, turismihooaegadel võib esineda järjekordi. Eelisjärjekorras pääsevad laevale operatiiv- ja esmaabisõidukid ja ühistransport.

Tagasi üles