Valus tõde: lojaalsus puudub Silicon Valleys täielikult

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Ain Indermitte Silicon Valley südames ServiceNow’ kahe büroohoone ees rohtunud platsil, kuhu lähiajal kerkib kiirelt kasvavale firmale veel üks viiekorruseline kontorihoone.

FOTO: Sander Ilvest

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

«Nii odav!!» lipsab imestushüüe iseenesest üle huulte. Ainult seitse ja pool dollarit, lisaks joogid tasuta. Nii palju, õigemini vähe, maksab soe lõuna Silicon Valley südames firma ServiceNow esimese korruse sööklas. Isegi McDonald’si eine maksab sealsete autoteede ääres rohkem – ligi üheksa dollarit.

«Eks see ole subsideeritud,» oletab Ain Indermitte (49), kes on lõppenud suvest saati, pärast rohkem kui pooleteise kümnendi pikkust karjääri Silicon Valleys, ServiceNow’ palgal.

Kuigi Silicon Valleys otsitakse häid tegijaid tikutulega, avastas Ain Indermitte, et mida kõrgemale oled oma oskuste ja kogemustega tõusnud, seda keerulisem on leida tööd, mis nii sisult kui ka sissetulekult sobiks. Kulus kuu, teine, kolmaski – ei midagi paslikku. Eriti kriitiliseks läks olukord siis, kui koondamishüvitis läbi sai ning tuli isiklike säästude kallale minna. Ainuüksi tervisekindlustus perele maksab 1945 dollarit kuus.

«Jube jama,» tõdeb Indermitte. Mõte, et äkki naaseks Eestisse, mida sai tõsiselt kaalutud, polnud ka lõpuks väljapääs, sest vanem tütar oli Ameerikas just ülikooli astumas.

Indermitte saatis LinkedIni võrgustiku kaudu oma CV vähemalt 170 ettevõttele. Mõni üksik vastas, et aitäh, kuid nad on valinud kellegi teise. Enamikult ei tulnud mingit vastust.

Lõpuks, pärast nelja kuud, päästsid taas vanad kolleegid: tema endine ülemus MobileIronist, kes töötas nüüd ServiceNow’s, soovitas teda samuti sinna.

Tagasi üles