Hiidlased protestivad TS Laevad kavandatava talvise sõiduplaani vastu NB! Tuleb lisa

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare
  • Hiidlased ei ole rahul talvise parvlaevaliikluse sõiduplaaniga
  • TS Laevad teatas, et 2019. aasta veomahud ei ole veel kinnitatud

Hiidlased pole hõredama praamiliiklusega rahul.

FOTO: Mihkel Maripuu / PM/Scanpix Baltics

Kuula artiklit

Hiiumaa vald saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ning maanteeametile pöördumise, milles kinnitati, et Hiiumaa elanikud ja ettevõtjad vajavad ka talvisel perioodil vähemalt 6 parvlaevareisi kummaski suunas. 

“Hiiumaa elanike ja ettevõtjate jaoks on oluline aastaringselt hoida püsigraafikuna praegu kehtivat sõiduplaani ehk vähemalt kuus reisi ühes suunas päevas,” ütles Hiiumaa vallavanem Reili Rand. Ta lisas, et taoline stabiilsus annab reisijaile võimaluse liikumist pikalt ette planeerida, mis toetab ettevõtjate tegevust, suurendab parvlaevade täituvust ja seega ka avaliku teenuse kasutamist.

Seoses uute parvlaevade liiniletulekuga kaks aastat tagasi oli hiidlaste ootus, et suvisega analoogne ülesõiduaeg on võimalik aastaringselt, laevad saavad sõita varasemast kiiremini ning teha vähemalt kuus reisi ühel suunal päevas. “Väljumisaegade muudatus jääolude ootuses kolmeks talviseks kuuks pöörab uppi ettevõtjate tavapärased logistikaahelad ja kokkulepped. Samuti tuleb ümber korraldada parvlaevade järgi sätitud bussiliiklus nii Hiiumaal kui ka Läänemaal, mis omakorda avaldab mõju ja tekitab rahulolematust ka bussireisijates, vähendades ka rahulolu tasuta bussiliiklusega,” märkis Rand.

Hiiumaa ettevõtjad on seisukohal, et majanduse sujuvaks toimimiseks on Heltermaa–Rohuküla liinil kuue kummaski suunas toimiva reisiga püsigraafik ainuvõimalik ning majanduslikult kahjulik ja põhjendamatu oleks talvine väljumisaegade muutmine olukorras, kui Hiiumaa liinil on kaks laeva.

TS Laevad: läbirääkimised graafiku üle alles käivad

Parvlaevaühendust korraldava TS Laevad juhatuse liige, teenindus- ja müügivaldkonna juht Pille Kauber teatas vastuseks hiidlaste protestile, et TS Laevad koostab parvlaevade sõiduplaani koostöös Manteeameti ja kohaliku omavalitsusega.

"Praeguseks hetkeks on graafik kinnitatud kuni 6.jaanuarini 2019 ja plaanis on iga päev mõlemast sadamast vähemalt 6 reisi, populaarsematel aegadel isegi rohkem. Edasise sõiduplaani osas läbirääkimised alles käivad. Talvisel ajal mõjutab laevaliiklust suures osas ilmastik nii võimaliku tugeva tuule kui  jääoludega, mis tähendab et sõiduplaani planeerimisel  tuleb muuhulgas arvestada ka nende asjaoludega. Vedaja ülesanne on tagada nii reisijate kui parvlaevade mereohutus, stabiilne püsiühendus mandri ja suursaarte vahel ning liinigraafikutest kinnipidamine. Seetõttu  on ka talvine graafik kuni märtsikuu lõpuni erinev. Oluline on talvisel navigatsiooniperioodil rakendada hooajale vastavat liinigraafikut, st pikemat reiside vahelist ooteaega kui perioodil kevad-suvi-sügis, et vältida olukordasid, mis ei võimalda reisijatel oma sõite ja logistikat planeerida.

Pöörame tähelepanu sellele, et käesoleval hetkel ei saa me arutada konkreetselt reiside arvu Rohuküla-Heltermaa liinil, sest 2019. aastaks on veomahud veel kinnitamata.

On arusaadav, et logistiliste ümberkorralduste tegemine ei ole püsielanikele meeltmööda, kuid võttes arvesse talvised riskifaktorid ning aastased veomahud on kõnealuse perioodi reisigraafiku muudatus vältimatu. Rohuküla- Heltermaa liinil on ajalooliselt parvlaevagraafik olnud talveperioodil hõredam, kõik teavad ning mäletavad seda hästi. Usume, et nii nagu varasematel aastatel, ka tuleva aasta alguses saavad kõik oma reisid kenasti tehtud ilmast sõltumata," teatas Kauber.

Tagasi üles