Eesti aasta auto 2019 on Kia Stinger (9)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kia Stinger Moksva rahvusvahelisel autonäitusel augustis 2018
Kia Stinger Moksva rahvusvahelisel autonäitusel augustis 2018 Foto: Stanislav Krasilnikov / Stanislav Krasilnikov/TASS

Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii valis 19. korda korraldatud Eesti aasta auto konkursi võitjaks esmakordselt Korea päritolu auto - enim punkte kogus sel korral Kia Stinger.

Kia triumf oli täielik, sest ka teisele kohale hääletati väike-keskauto Kia Ceed uus mudelipõlvkond, kolmanda koha sai Ford Focus. Finaali ülejäänud kohad kuulusid Peugeot 508-le, Volvo V60-le ja Audi A6-le, kirjutab võistlust korraldav Tehnikamaailm.

«Uskumatu paljude jaoks, aga Kia Stinger on Eesti Aasta Auto. Kui mõnikord on meid süüdistatud, et oleme valinud Aasta Autoks väga tavalise auto, siis seekord seda süüdistust me ei saa. Aga kindlasti saame nüüd kõva süüdistuse, et miks me valisime niivõrd erilise auto,» Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala ETV saates Ringvaade.

«Eks see uudsuse moment lõi kõige rohkem. Noodid olid kokku pandud täiesti uuel moel,» lisas Ojala.

«Näeb kuri välja küll ju,» kirjeldas saates Stingerit proovima asunud muusik Tanel Padar.

«Noh, liigub küll,» kõlasid ta sõnad juba auto roolis olles. «Vajadusel, soovi korral võiks justkui rokkida, aga sellise välimusega auto võiks olla eco – ei mingit kiirustamist.»

Kokkuvõttes jättis Tanel Padar Kia Stingerit sootuks Porsche Panameraks nimetanud selle masina enda edetabelis viiendaks.

Saates kirjeldati võiduautot nii

Kia Stinger on rahvusauto Ceedi täielik vastand. Võib lausa öelda, et üleni üks suur vimka. Väliskuju poolest meenutab sõiduk mõne Itaalia ja Saksa sportsedaani sohilast ja oma eeskujulike sõidunäitajatega nelikveoline tippmudel sööstab nullist sajani 4,7 sekundiga, saavutades tippkiiruseks 270 km/h, millega see häbematu riisirakett ründabki just traditsiooniliselt Euroopa luksusmarkidele reserveeritud lõputult pikki kiireid maanteeotsi nautivate klientide turuosa. Hind on sellel ka seisuse vääriline – 49 990 eurot

Eesti aasta auto ajaloos on tegu teise kaksikvõiduga. Viimati sai sellega hakkama Opel aastal 2011, kui Astra ühe punktiga Merivat edestas. Lõppeval aastal kandis Eesti aasta auto tiitlit Opel Insignia.

Läbi aegade on Eesti aasta auto konkursil edukamad olnud Škoda nelja ning Opel kolme esikohaga. Kaks tiitlit on võitnud Volkswagen, Peugeot ja Renault, üks võitjaauhind on kapis Fordil, Hondal, BMW-l, Mercedes-Benzil, Mazdal ja nüüd ka Kial.

Eesti aasta auto 2019 tulemused:

  1. Kia Stinger - 80
  2. Kia Ceed - 74
  3. Ford Focus - 72
  4. Peugeot 508 - 46
  5. Volvo V60 - 46
  6. Audi A6 - 34
Kommentaarid (9)
Copy
Tagasi üles