Alibaba 24-tunni osturalli purustas rekordid, müük ületas 30 miljardit

Alibaba vallaliste päeva lõplik müüginumber Hiina jüaanides.

FOTO: Ng Han Guan / AP

Hiina e-kaubandushiiglase Alibaba korraldatud vallaliste päeva osturalli purustas ka sellel aastal varasemad müügirekordid. 24 tunniga müüdi 30,8 miljardi dollari väärtuses allahinnatud kaupu.

Veebikaubamaja müüs pärast osturalli algust esimese 85 sekundi jooksul miljardi dollari väärtuses kaupu ning esimese tunni lõpuks olid müüginumbrid jõudnud peaaegu 10 miljardi dollarini. Kokku müüdi sellel aastal 24 tunniga 30,8 miljardi dollari väärtuses kaupu, mis on võrreldes möödunud aastaga 27-protsendine tõus, kui lõplikuks numbriks saadi 24,15 miljardit dollarit.

Hiinas tähistatav vallaliste päev on maailma suurim e-ostufestival, mis ületab igal aastal müügi ja skaala poolest pikalt isegi USA suurimad ostufestivalid must reede ja küberesmaspäev, mida tähistatakse üle kogu maailma. Osturalli avamise puhul korraldab Alibaba igal aastal ka suurejoonelise avatseremoonia, kuhu kutsutakse esinema maailmakuulsad staarid. Sellel aastal esines vallaliste päeva avamisel muuhulgas näiteks USA lauljatar Mariah Carey ja Kanada Cirque du Soleil.

Alibabal pole uue rekordi üle põhjust liigselt siiski rõõmustada, sest müüginumbrite kasv on hakanud kahanema ja võrreldes möödunud aastatega oli selle aasta 27-protsendine kasv ürituse 10-aastase ajaloo kõige aeglasem. 2017. aastal kasvas näiteks müük 2016. aastaga võrreldes 39 protsenti.

Vallaliste päeva ürituse kasvu ähvardab peamiselt Hiina üha aeglustuv majanduskasv ja kaubandussõda USAga, mille tulemusel on ettevõtte aktsia langenud selle aasta jooksul ligemale 16 protsenti. Veebimüügi kasv on aeglustumas kõigis Hiina suuremates megalinnades, mille hulka kuuluvad ka Peking ja Shanghai.

Tagasi üles