Hiina veebipood Alibaba müüs osturalli käigus ühe tunniga pea 10 miljardi eest kaupu

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Vallaliste päeva avatseremoonia.

FOTO: STR / AFP

Kuula artiklit

Hiina e-kaubandushiiglane Alibaba müüs pühapäeval alanud vallaliste päeval esimese tunniga 9,92 miljardi dollari eest kaupu, mis on võrreldes möödunud aastaga 21-protsendine tõus.

Hiinas tähistatav vallaliste päev on maailma suurim e-ostufestival, mis kujutab endast sisuliselt 24 tundi kestvat allahinnatud kauba osturallit. Vallaliste päeva keskmes on Alibaba, mis teenis näiteks möödunud aastal ürituse pealt kokku 24,15 miljardit dollarit, purustades nii kõigi varasemate aastate rekordid.

USA suurimad ostufestivalid must reede ja küber esmaspäev kahvatuvad Hiina vallaliste päeva kõrval.

Osturalli avamise puhul korraldab Alibaba igal aastal ka suurejoonelise avatseremoonia, kuhu kutsutakse esinema maailmakuulsad staarid. Sellel aastal esines vallaliste päeva avamisel muuhulgas näiteks USA lauljatar Mariah Carey ja Kanada Cirque du Soleil.

Vallaliste päeva müügis on sellel aastal saadaval üle 180 000 erineva brändi. Kõige müüdumateks brändideks on siiani olnud Xiaomi, Apple ja Dyson. Alla on hinnatud sisuliselt kõikvõimalikud tooted nagu riided, nutitelefonid, telerid, tervisetooted, kosmeetika, mööbel, tualettpaber, kodukeemia ja isegi autod.

Alibaba mõõtis möödunud aastal 1,48 miljardit ülemaailmset ostutehingut ja kohati ulatus ostutempo 325 000 ostuni minutis. Üle 90 protsendi ostudest tehti nutitelefoniga.

Tagasi üles