Smartlynx peab maksma reisijatele 80 000 eurot hüvitisi

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Smartlynx lennuk.

FOTO: SCANPIX

Kuula artiklit

Lennuhüvitiste väljanõudmisega tegelev Lennuabi saavutas Harju Maakohtus võidu lennuettevõtte Smartlynx üle, millega mõisteti 160-le kliendile välja kompensatsioonid selle eest, et operaatori lennud on hilinenud või ootamatult tühistatud.

Lennuabi sõnul on vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusele kõigil inimestel õigus kuni 600 eurosele hüvitisele, kui nende lend tühistatakse või see hilineb rohkem kui kolm tundi ning pole põhjustatud ettenägematust asjaolust.

Lennuabi tegevjuhi Karl Gustav Annuse sõnul moodustasid 160 inimese nõuded kokku veidi üle 80 tuhande euro, mida Smartlynx keeldus kahjukannatajatele kohtuväliselt väljastamast. «Smartlynx-i ükskõikne suhtumine reisijatesse, keda solgutatakse tunde teadmatuses erinevates lennujaamades, pole aktsepteeritav ning kõigil inimestel tekib automaatselt õigus hüvitisele kui lend hilineb rohkem kui kolm tundi ning see pole põhjustatud ettenägematust asjaolust,» selgitas Annus pressiteates.

Probleeme Smartlynx-i teenustega on Lennuabi sõnul meedias käsitletud korduvalt ning tarbijakaitsele on esitatud arvukalt kaebusi, kuid Annuse sõnul esineb reisijatel tõrkeid ka paljude teiste operaatoritega. «On ainult õiglane, et reisijad, kes peavad kannatama lennufirma süül hilinenud lennu tõttu, ootama tunde lennujaama pinkidel, saavad selle eest ka ausa ja kiire kompensatsiooni. See ongi Lennuabi missioon,» ütles Annus.

Lennuabi nõustanud COBALTi vandeadvokaat Lembit Tedderi sõnul oli antud asjas kiire lõpplahendi saavutamine kõigi osapoolte huvides ning loodetavasti loob see pretsedent võimaluse lahendada tulevikus analoogsed vaidlused kohtuväliselt. Tedderi sõnul on Lennuabil kavas esitada Smartlynx-i vastu peatselt järgmine pakett Lennuabi klientide nõudeid, kusjuures nende kogusumma on kordades suurem kui käesolev asi.

Tagasi üles