Sisuturundus

Uued ja paremad teenused – tehisintellekt muudab finantsmaailma

jaga E-post prindi artikkel saada vihje

FOTO: iStockphotos

Tehisintellekti arendamine pöörab organisatsioone pahupidi ja muudab tarbijatele pakutavaid teenuseid paremaks. Finantsvaldkonnas on klienditeenindus juba kiiremaks muutunud ja tehisintellektist saadakse toetust investeerimisotsuste tegemisel.

Kui räägitakse tehisintellektist, teavad kõik mingil määral, millest jutt käib. Ent tehisintellekti tegelik määratlemine on õigupoolest keeruline. Lihtsustatult võib mõelda, et tehisintellekt tähendab selliseid arvutioperatsioone, mis nõuavad inimmõistusele sarnaseid võimeid, näiteks otsustamist ja õppimist.

Tehisintellekti senised rakendused on kõige sagedamini seotud protsesside ja toimingute automatiseerimise ning suurte andmemahtude töötlemisega. Tehisintellekti abil tehtavad tööd on seega sellised, millele inimesel ei tasu aega kulutada või on inimajule ja -kätele isegi võimatud teha.

Finantsvaldkond on üks tegevusala, kus tehisintellektil on suurimad võimalused. Ning selles valdkonnas uuritakse innukalt tehisintellekti uusi võimalikke rakendusi.

Tehisintellekti alaseid oskusi nõutakse kõigilt

Paljud tuttavad programmid kasutavad juba efektiivselt tehisintellekti. Näiteks Netflixi ja paljude e-poodide soovitusmehhanism põhineb tehisintellektil, mis õpib pidevalt uut infot kasutajate kohta ja oskab käitumise põhjal soovitada asju, mis võiksid just kõnealust kasutajat huvitada.

„Autode GPS-süsteemid on teine hea näide, kus juba pikka aega on tehisintellekti ära kasutatud. Navi-süsteemid analüüsivad kaartidega seotud andmeid – näiteks infot ummikute kohta – ning oskavad selle põhjal soovitada erinevaid teekonna võimalusi,” ütleb Mandatum Life’i analüütik Ville Rantanen.

Töötajatelt nõuavad muutused võimet ja tahet õppida uusi asju ning uudishimulikkust, et maailmaga koos muutuda.

Rantanen osales kevadel Helsingi ülikooli ja tehnoloogiaettevõtte Reaktori tehisintellekti kursusel, kus soomlased on saanud õppida tehisintellekti aluseid. Internetikursuse eesmärk on parandada kodanike tehisintellekti puudutavaid oskusi. Kursuse korraldajate sõnul parandab arusaamise suurendamine inimeste tehisintellekti alaseid mõjutamisvõimalusi.

Tehisintellekt on juba muutnud tööd ja tööülesandeid läbi rutiinsete tööde automatiseerimise. Töötajatelt nõuavad muutused võimet ja tahet õppida uusi asju ning uudishimulikkust, et maailmaga koos muutuda.

Soovitused ja lahendused just minule

Tehisintellekti abil muutub asjaajamine ettevõtetega hõlpsamaks mitmel viisil. Klienditeenindajatele tulevad appi robotid ja internetis tegutsevad chatbot’id võtavad enda teha osa klienditeenindusest, kiirendades sellega asjaajamist.

Kindlustuse valdkonnas kasutatakse tehisintellekti näiteks hüvitusprotsesside automatiseerimiseks: hüvitusotsuse tegemine ja raha kättesaamine võib toimuda hetkega. Õppimise kaudu võib tehisintellekt ka soovitada kliendile sobivaid kindlustus- ja investeerimistooteid.

Varahaldusärisse on tulnud nn. robotnõuandjad (robo-advisors), mis kaardistavad kliendi investeerimisprofiili ja eesmärgid ning oskavad nii soovitada sobivaid investeerimislahendusi.

„Robotnõuandjad ütlevad ka seda, kas kliendi investeerimisprofiiliga on võimalik jõuda soovitud lõpptulemuseni. Need annavad teada, kui investeerimiseesmärgist ollakse maha jäämas ja pakuvad lahendusi olukorra parandamiseks,” kirjeldab Rantanen.

Varahalduses kasutatakse tehisintellekti tulevikus üha rohkem investeerimisotsuste toetamiseks. Tehisintellekt suudab analüüsida ajaloolisi andmeid, bilansiaruandeid ja uudisvoogu ning leida kiiremini ja täpsemalt korrelatsioone erinevate näitajate vahel inimeste osas. Tehisintellekt suudab ka läbi vaadata lõputu hulga mittenumbrilisi andmeid, nagu näiteks sotsiaalmeedia vestlused või töötajate ja klientide hinnangud ettevõtetele. Turule on tulnud erinevaid tehisintellektil põhinevaid fonde.

Rantaneni sõnul võivad investorid tehisintellekti abil oma investeerimisportfelle endisest paremini optimeerida.

Rantaneni sõnul võivad investorid tehisintellekti abil oma investeerimisportfelle endisest paremini optimeerida.

„Tehisintellekti abil suudetakse pidevalt parandada portfelli riski ja tootluse suhet. See õpib kogu aeg juurde ja suudab kohanduda pidavalt muutuvate turgudega,” ütleb Rantanen.

Toimimiseks vajab tehisintellekt märkimisväärselt andmeid. Mida paremini tunneb ettevõte oma kliente, seda parem kasutajakogemus suudetakse kliendile anda. Seetõttu koguvad ettevõtted oma klientide kohta üha rohkem infot nii läbi küsimise kui ka näiteks internetis klientide käitumist uurides.

„Tehisintellekti kasutatakse üha enam ja kasv ainult kiireneb. Vaid mõistes nii öelda mootorikaane all toimuvat ja tehnoloogiat rakenduste taustal suudab igaüks hakata mõistma, mis kõik tema töös võimalik oleks,” võtab Rantanen tehisintellekti teema kokku.

Mantatum Life osaleb Helsingi ülikooli ja Reaktori tehisintellekti väljakutses. Lisainfo kursuse kohta Elements of AI.

Mandatum Life on ekspert nii elu kui ka raha küsimustes. 

“Tule tasuta nõustamisele”

    Tagasi üles