Eesti nutikork sündis elust enesest

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutikas joogipurgi kork ehk nutikork SmartClamp.
Nutikas joogipurgi kork ehk nutikork SmartClamp. Foto: Erakogu

Mõeldud – tehtud. Just nii sündis tuleval kevadel aastast sünnipäeva tähistav nutikas joogipurgi kork ehk nutikork (SmartClamp), mille idee on võetud igapäevaelust.

Lausclamp OÜ nime kandva firma toode võib esmapilgul tunduda küllaltki kummaline: nutikorgiks kutsutav toode on pöidlasuurune plastikutükk, millega saab sulgeda avatud joogipurke. Lisaks on nutikorgi abil võimalik mugavamalt joogipurke avada ja ka erinevat värvi nutikorke kasutades oma joogipurki teistest eristada. Toode pole siiski laest võetud ja firma juhatuse liige Garry Koort (36) kinnitas, et nutikork sündis reaalsest vajadusest ja igapäevasest elust.

«Koostöös TTÜ spetsialistidega sai selline toode maha joonistatud, siis projekteeritud 3D mudel. Printisime välja 3D printeriga prototüübi, tellisime tootmisvormi ja hakkasime tootma neid,» loetles Koort, kuidas aastaga ideest tootmiseni jõuti. Euroopas pole seejuures analoogset toodet leidnud ei SmartClampi mehed ise ega ka abilised, kes patenditaotluse raames sarnaseid tooteid turult otsisid. Ameerikas on sarnane toode siiski olemas.

Lausclamp asutati eelmise aasta alguses ning tänavu kevadel jõudsid esimesed proovipartiid Koordi ja tema äripartneri, ehitussektori taustaga Reijo Lausmäeni (38). Ettevõtlus pole kummalegi võõras: Lausmäe on tegutsenud ehitusturul, Koort on aga seotud suuresti IT-äriga. Kliendina on Lausclamp sihikule võtnud mitte niivõrd erakliendi, ehkki tooteid pakutakse läbi edasimüüjate ka neile, vaid ärikliendi. «Räägime suurte joogitootjatega, kelle jaoks uudne nutikork annab hea võimaluse eristuda,» tõi Koort näite.

«Teiselt poolt, kuna sinna peale saab trükkida ka ettevõtte sümboolikat, siis oleme teinud ettevõtetele neid projektipõhiselt oma töötajatele ja koostööpartneritele jagamiseks. Tavalise pastaka asemel midagi sellist ägedat ja innovaatilist,» märkis ta ja tõi esile, et toodet saab kasutada autos sõites, saunas seltskonnaga viibides või näiteks rannas – suvel putukad ei lähe purgi sisse.

Turul juba ollakse, ehkki esialgu on edasimüüjaid  Eestis ligikaudu kümme. Suurim edasimüüja on Grossi pood, mis müüb neid 20 kaupluses. Igas nii-öelda kuuspakis on eri värvi nutikorgid. Kilepakendi sai firma valmis suve keskel. «Ei ole olnud väga palju aega selle müügiga veel tegeleda tegelikult,» tõdes Koort.

Suur siht on aga tootega Eestist välja saada. Esimese hooga vaatab firma naaberriike, esmajoones Skandinaavia turgu. Suhtlus käib juba Inglismaaga ja Lääne-Euroopaga. Müügini jõudmine võtab aga aega. Suurema koguseni oleks lihtsam jõuda siis, kui teha koostööd näiteks mõne joogitootjaga.

Ühendust on nutikorgifirma võtnud nii Saku kui ka A. le Coqi ehk siinse purgituru suurtegijatega ning ootab õiget hetke ja nendepoolset huvi. Tootmisvorm ja masin võimaldab nutikorke toota päris palju, nii et kui tuleb kuskilt mingisugune suurem partner, siis firma Koorti kinnitusel tootmisega jänni küll ei tohiks jääda.

Lausclamp ei kavatse aga vaid joogipurkidega piirduda. «Meil on täna tegelikult välja töötatud edasiarendus sellest tootest, mis on veel universaalsem toode,» rääkis firma juhatuse liige Koort. «Üht pidi sobib ta purgi avamiseks ja sulgemiseks ja teistpidi saab kasutada ka klaaspudeli korgina,» selgitas ta. Selle vidinaga tahab firma turule tulla tuleva aasta esimeses kvartalis.

Äri on Lausclamp tõmmanud käima Euroopa Liidu ja EAS-i toetuste abil: mullu veebruaris sai firma 4000 eurot innovatsiooniosaku toetust purgisulguri patenditaotluse esitamiseks, tänavu oktoobris aga 15 000 eurot starditoetust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles