Tallink võtab uue laeva ostuks 200 miljonit eurot laenu

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil on Tallinki juht Paavo Nõgene.
Pildil on Tallinki juht Paavo Nõgene. Foto: LIIS TREIMANN / EESTI MEEDIA/SCANPIX

Tallink plaanib uue LNG-kiirlaeva ostmiseks võtta ligi 200 miljonit eurot laenu. Tallinki juhatuse hinnangul on see kooskõlas eelmisel nädalal teatatud helge dividendipoliitikaga.

«Enamus rahastusest tuleb ikkagi pankadelt laenuna,» ütles Tallinki juhatuse aseesimees Andres Hunt BNS-ile. «Uute laevade finantseerimisel oleme kasutanud siiani 20 protsenti omakapitali ja 80 protsenti on finantseeritud laenukapitaliga,» lisas Hunt. See tähendab laeva 250 miljoni euro suuruse maksumuse korral 200 miljoni euro suurust laenu.

«Kuna laeva ehitamisel tehakse põhimakse tavaliselt laeva üleandmisel, mis hetkel on planeeritud ligi kolme aasta pärast, siis meie rahavood ja ettevõtte teenimisvõimekus on piisavalt head, et saada see finantseeritud,» märkis Hunt.

Tallinki juhi Paavo Nõgese sõnul on ettevõtte juhatus võtnud nii uue laeva ostmise otsuse kui varasemast heldema dividendipoliitika lubamise juures ettevõtte võimekuse arvesse ning juhatuse hinnangul on mõlemad plaanid üheaegselt täidetavad. Samuti on Tallink Nõgese sõnul viimastel aastatel tublisti laenukoormust vähendanud ja seega ei tohiks firma finantseerimisega probleeme tekkida.

Tallink teatas neljapäeval 250 miljonit eurot maksma mineva LNG-l töötava kiirelaeva ostmisest Tallinna-Helsingi liinile. «Investeeringu maht on ligi 250 miljonit eurot. Laeva valmismisajaks on planeeritud 2021. aasta lõpp või 2022. aasta esimesed kuud,» ütles Paavo Nõgene pressile.

«Eile hilisõhtul allirjastas Tallink ühiste kavatsuste kokkuleppe Rauma laevatehasega ülikiire Shuttle-laeva ehitamisest Tallinna-Helsingi liinile. Ma ei kasuta sõna Megastar, sest see on uus laev ja ehitatakse teises laevatehases,» lisas Nõgene.

Uuel laeval on kahekütuselised mootorid, laev kasutab peamise kütusena veeldatud maagaasi (LNG) ning mahutab 2800 reisijat. 

Tallink Grupi laevadest on Rauma laevatehases aegade jooksul ehitatud neli ning lisaks on Raumas disainitud kaks ettevõtte laevadest. Viimati ehitati Rauma laevatehases Tallinki Tallinn-Stockholmi liinil opereeriv laev Baltic Queen, mis valmis 2009. aastal.

Järgmise paari kuu jooksul töötavad Tallink Grupp ja Rauma Marine Constructions välja laevaehituslepingu ning laevaehituse finantseerimist puudutavad kokkulepped.

Megastari maksumus ulatus 230 miljoni euroni. Kiirlaeva ehitusprotsess algas 4. augustil 2015. aastal, kiilupanek leidis aset üle-eelmise aasta 9. veebruaril, ristimistseremoonia juulis, esimesed proovisõidud 2016. detsembris ning avareis Tallinnast-Helsingisse mullu 29. jaanuaril. Laeva ristiema on Soome Vabariigi endine president Tarja Halonen.

Samuti teatas Tallink eelmisel kolmapäeval, et tahab tõsta dividendi väljamakseid ja vähendada aktsiakapitali, järgmisel aastal võiks see tähendada aktsionäridele ligi 80 miljoni euro suurust väljamakset.

Tallinkil on ligikaudu 670 miljonit aktsiat, mis tähendab, et 5-sendine dividendimakse tähendaks aastas 33,5 miljoni euro suurust makset. Aktsiakapitali vähendamine 7 sendi võrra aktsia kohta tähendab ligi 47 miljoni euro suurust väljamakset.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles