Eesti sõidujagajate elu läheb kibedamaks

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sven Sester päevaintervjuu stuudios
Sven Sester päevaintervjuu stuudios Foto: Pm

Vaevalt aasta pärast Uberi ja Taxify seadustamist Eestis on riigikogul kavas hakata seadust karmistama ja tuua sõiduvahendajatele lisakohustusi juurde.

Riigikogu majanduskomisjoni tänasel istungil ilmnes nimelt, et sõidujagajad on endale hankinud 8000 teenindajakaarti, aga vaid ligi 5000 sõidukikaarti. Seaduse kohaselt on mõlemad neist kohustuslikud ning ühistranspordiseadus nõuab teenindajakaarti numbri näitamist ka äppides.

Tallinna munitsipaalpolitsei on seejuures teinud tänavu üle 7000 kontrolli ja algatanud umbes 500 menetlust.

Majanduskomisjoni esimees Sven Sester ütles, et järelevalve käigus on selgunud, et mitmetel kokkuleppeveoks kasutatavatel sõidukitel on puudu sõidukikaart ja õiget liiki kindlustus

«Teenuse usaldusväärsuse tõstmiseks on kavas teha seadusemuudatus, millega tekib kohustus näidata rakenduses ka sõidukikaardi andmeid,» lausus Sester.

Uber, Taxify ja teiste sõidujagajate tegevus sai Eestis seaduslikuks möödunud aasta 1. novembril jõustunud ühistranspordiseaduse muudatustega .

Riigikogu võttis 26 Riigikogu liikme algatatud ja majanduskomisjonis pikalt arutatud ühistranspordiseaduse, liiklusseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse (188 SE) vastu möödunud aasta 14. juunil, see jõustus mullu 1. novembril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles