Murelikud hääled Euroopast: Simson kutsuti «kiiremas korras» Rail Balticu koosolekule

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsonil tuleb ette võtta sõit Euroopasse, et Rail Balticu teemasid arutada.

FOTO: Sander Ilvest

Kuula artiklit

Euroopa Komisjoni transpordivolinik, sloveenlanna Violeta Bulc kutsus Balti riikide majandus- ja transpordiministrid «kiiremas korras» koosolekule, et arutada Rail Balticu ümber kerkinud probleeme ja leida neile lahendusi.

Bulc alustab oma kirja sellega, et Rail Balticu ühisettevõtte RB Rail ASi juhi Baiba Rubesa skandaalne lahkumine septembri lõpus lõi kired projekti ümber lõkkele. Kuigi volinik kiitis, et Balti riigid on raudteetrassi rajamiseks palju juba teinud, on tema sõnul veel palju arenguruumi.

Enim paneb ta ministrite südamele, et nood tähtaegadest kinni peaks ja täiel määral end projekti õnnestumisele pühendaks, sest vastasel juhul varitseb oht Euroopa Liidu CEFi rahastusest ilma jääda. Praegu loodavad riigid endiselt saada 85 protsenti toetust. 

«Sellega seoses leian, et peame võimalikult kiiresti kokku kutsuma koosoleku, et Rail Balticu hetkeolukorda ja väljavaateid arutada,» kirjutas Bulc Balti riikide majandus- ja transpordiministritele Kadri Simsonile, Uldis Augulisele ja Rokas Masiulisele.

Ta tegi ettepaneku kokku saada 29-30. oktoobril Austria linnas Grazis.

Kired raudteetrassi ümber

Septembri lõpus päevapealt lahkunud Baiba Rubesa tegi projekti senise elluviimise ja organisatsioonilise juhtimise maatasa. Oma jao said nii leedulased, keda süüdistati omakasupüüdlikkuses, kui ka Keskerakond, kes loopivat üritusele kaikaid kodaraisse.

Vastaspool oli Rubesa jutust hämmingus, öeldes, et kui naine kritiseerib kolme Balti riiki ühendava raudteeprojekti juhtimiskultuuri, peab ta juhina küll esmalt ise peeglisse vaatama.

Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektori Henrik Hololei ütles seepeale, et raudteetrassi rajamiseks loodud Balti riigi ühisettevõtte ja siseriiklike rakendajate vastutus vajab paika loksutamist, ent koostöötahe kolme riikide vahel on olemas.

Tagasi üles