Facebook on kaotanud veerandi oma väärtusest

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Silt Facebooki peakorteri juures Californias.
Silt Facebooki peakorteri juures Californias. Foto: Elijah Nouvelage / Reuters

Kasutajate privaatsust ümbritsevad skandaalid, valeuudiste kampaaniaid ja kolmapäevane suur börsilangus on võrreldes juuli seisuga pühikinud suure osa Facebooki väärtusest, sest ärevad investorid on hakanud viimaks rongilt maha hüppama.

Facebooki aktsia avanes neljapäeval hinnaga 150,13 dollarit, mis on ligemale 30-protsendine langus võrreldes juulikuu kõrgseisuga. Õigupoolest on Facebooki aktsia jõudnud umbes Cambridge Analytica andmeskandaali aegsesse seisu, mis leidis aset märtsis ja võib langeda veelgi seoses lähenevate valimistega USAs.

Pärast septembris aset leidnud küberrünnakut, mille käigus said häkkerid ligemale 50 miljoni kasutaja andmed, seisab Facebook silmitsi täiendavate legaalsete probleemide ja regulatsioonidega. Hirmud järjekordse USA valimiskampaania mõjutamise ees on hakanud samuti reklaamikliente eemale peletama.

Facebook on lubanud turvaprobleemidega aktiivselt tegeleda, kuid iroonilisel kombel on see olukorra vähemalt investorite silmis ainult veel halvemaks muutnud. Facebook kaotas juulis Wall Streetil üüratu osa oma aktsia väärtusest (ligemale 19 protsenti), kui ettevõtte teatas, et privaatsusega seotud turvauuenduste pärast võib hakata vähenema reklaami pealt sisse tulev raha.

Facebooki senine hitt, Instagram, kaotas hiljuti kaks oma asutajat, kes otsustasid platvormist lahkuda. Investorid ja reklaamikliendid nägid ka selles märki probleemidest ja nõrkusest, kuigi mitmete analüütikute hinnangul omab Facebook nüüd oma tütarfirma üle rohkem kontrolli, võimaldades potentsiaalselt selle pealt rohkem raha teenida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles