Taxify plaanib laieneda sõidukirendi turule

Markus Villig.

FOTO: EERO VABAMÄGI / EESTI MEEDIA/SCANPIX

Transpordiplatvormi Taxify asutaja Markus Villigi sõnul plaanib ettevõte lähiaastatel laieneda lisaks taksoteenuse vahendamisele ka jalg- ja tõukerataste rendi ja ühistranspordi turule.

Villigi sõnul on transpordivaldkond tehnoloogiaettevõtetele laienemiseks hea. «Transpordis on olukord täna nii kehv, et on palju võimalusi seda paremaks teha,» ütles Villig konverentsil Äriplaan 2019.

Villigi sõnul on Taxify jaoks ainus võimalus edukas olla keskendudes lähiaastatel väga kitsalt inimeste transpordile ning mitte laieneda näiteks kaupade transporti. Taxify on seni viinud inimesi kokku autodega, kuid nüüd testib ettevõte ka mootorrattaid. «Täna oleme alustanud sellega peamiselt Aafrika riikides, aga potentsiaal on suur seda teenust rakendada ka Euroopas,» lisas ta.

«Teine osa, millele keskendume, on sõidukite rent. Kui sul on lühike sõit linnas, kilomeeter või kaks, siis on mugav võtta tõukeratas, elektrijalgratas või jalgratas,» märkis Villig. Tänavu alustas Taxify Pariisis elektritõukerataste rendi teenusega Bolt. «Inimesed saavad aru, et neil pole lühikeste sõitude jaoks autot vaja,» lisas ta.

Villigi sõnul hoiab ühe suure elemendina inimesi auto omamisest loobumast ka see, kui on vahel vaja sõita pikki distantse ning seetõttu otsib ettevõte ka partnereid, kellega rakendada sõidukirenti. «Kui oleme lõpuks selle ökosüsteemi välja ehitanud, saavad inimesed aru, et autot pole tarvis,» lisas ta.

Taxifyl on Villigi sõnul potentsiaali ka siseneda ühistransporditurule. «Kui teame kus on bussid, tõukerattad ja kus liiguvad autod, saame luua sellise süsteemi, kus inimene paneb sisse oma eelistused ja saab teada kõige parema viisi oma reisi planeerimiseks,» ütles ta.

«Täna on ühistransport suhteliselt aeglaselt reguleeritud sektor. Kui vaatame, mida saaks teha infotehnoloogiaga, siis saaksime seda muuta iga päev,» märkis ta.

Villigi sõnul peavad tehnoloogiafirmad edukad olemiseks arvestama kiirete muutustega. «Kui sa neid otsuseid ja riske ei võta, siis ühel päeval see toode ongi edukas ja siis on olukord selline, nagu see on praegu taksonduses,» märkis ta.

Taxify on 2013. aastal Eestis asutatud ettevõte, mis tegutseb rohkem kui 25 riigis.

Tagasi üles