Esmakordselt Eestis: noor naine juhib raudruuna (8)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni diiselrong.
Elroni diiselrong. Foto: Mihkel Maripuu

Möödunud aasta septembris alustasid Elronis õppimist uued rongijuhiks pürgijad, kes on tänaseks edukalt õpingud lõpetanud. Nende seas on ka Eesti esimene naisvedurijuht Margi Sander.

«50 ametisse kandideerinud huvilisest said sel korral võimaluse kaheksa, nende seas ka tänaseks ametis olev Eesti esimene naisrongijuht,»  ütles Elroni liikluskorralduse juht Magnus Roosma. Kõik sooritasid vedurijuhi eksami juba esimesel korral.

Margi Sander rääkis ETV saatele «Ringvaade», et oli üllatunud kuuldes, et Eestis ei ole olnud naisvedurijuhti. «See ei ole selles mõttes midagi ebatavalist, sest mujal maailmas on neid küll ja veel,» rääkis Sander.

Sander otsustas vedurijuhiks saada kolm aastat tagasi. «Ema arvas, et see on natukene riskantne, kuna ta arvas, et kui peaks juhtuma mõni kokkupõrge, on vaatepilt nii võigas, kas ma tõesti suudan,» sõnas ta.

Rongijuhiks õppimine kestab kokku minimaalselt üheksa kuud, millest neli kuud praktiseerib rongijuht stažöörina. Rongijuhid õpivad kogenud lektorite käe all tundma nii Euroopa kui ka siseriiklikke raudteeregulatsioone, suurem rõhk on seejuures pandud raudteeinfrastruktuuri, signalisatsioonijuhendi ning rongiliikluse- ja manöövritöö juhendi tundmaõppimisele. Põhjalikult õpitakse ka rongide tehnilist poolt ning läbitakse praktika nii kaasasõitja kui ka stažöörina.

Augusti alguses rääkis Elroni toonane juht Olle Tischler, et nüüd on Elronit kimbutanud rongijuhtide põud möödas ning lähiajal pole plaanis uut vedurijuhtide kursust avada. Järgmine võimalus õppida raudruuna juhiks tuleb vast aastate pärast.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles