Eesti tudengid müüsid suvega USAs ligi 10 miljoni dollari eest raamatuid

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Raamatud.

FOTO: PEETER LANGOVITS / PM/SCANPIX

Sellel nädalal jõudsid Ameerika Ühendriikidest tagasi kõik 348 Eesti tudengit, kes Southwestern Advantage’i programmi kaudu müüsid seal ukselt uksele käies kokku ligi kümne miljoni dollari eest haridusteemalisi raamatuid.

Kui möödunud suvel käis raamatuid müümas 324 tudengit, siis sellel aastal oli USAs ja Kanadas müügitööd tegemas kokku 348 eestlast. Southwestern Advantage Eesti esindaja Erki Kuke sõnul kajastub meie tudengite suur arv ka müüginumbrites, sest esimest korda 17 aasta jooksul on Eesti tudengite ühe suve käive ulatunud ligi kümne miljoni dollarini.

«Meie tudengid on muidugi juba eelnevate aastate jooksul tõestanud oma tugevat müügioskust ning tänu sellele on eestlaste nimel ka kogu ettevõtte parimad tulemused,» selgitas Kukk. «Tõenäoliselt on ka selle suve isiklikult kõige edukama tulemuse teinud raamatumüüja üks Eesti neiu. Kõiki numbreid pole veel kokku löödud, aga orienteeruvalt suutis ta suvega müüa 190 000 dollari väärtuses raamatuid,» lisas ta.

Kukk märkis, et meie tudengite head tulemused näitavad selgelt, et müügioskused on vägagi õpitavad ja eestlased on selles tegelikult väga osavad. Eestlaste edukust müügitööl tõestab ka fakt, et eestlaste osalus kogu Southwestern Advantage'i ettevõttest on juba ligi kümme protsenti. 19 tütarfirmast koosnevat rahvusvahelist ettevõtet, mille möödunud aasta kogukäive ületas 200 miljonit dollarit, omavad ainult inimesed, kes seal ka samal ajal töötavad.

Eestlased tegutsesid sellel suvel lisaks 27 erinevale USA osariigile ka kuues Kanada provintsis ning 348 Eesti tudengist 179 oli raamatuid müümas esimest korda. Kokku koputati ligikaudu kahe miljoni ameeriklase kodu uksele ning tutvustati müügitöö käigus Eestit umbes 200 000 kohalikule perele. Eestlaste kaasabil käisid müügitööd tegemas ka tudengid Lätist, Leedust, Poolast ja Slovakkiast, keda kõiki kokku oli üle 620 inimese. Ukselt uksele käis lisaks inimestele eri riikidest ka ligi 640 kohalikku USA tudengit. 

Peale müügitöö said tudengid vabadel nädalavahetustel ka ringi reisida ja kohalike vaatamisväärsustega tutvuda. «Üks populaarseimad tegevusi on enamasti olnud vee- ja lõbustusparkide külastamine, aga loomulikult ka kõik muud kohalikud vaatamisväärsused ning rahvusvaheliselt tuntud kohad nagu Niagara juga, Grand Canyon ja Yellowstone,» märkis Kukk.

Tagasi üles