Kodumaiste kiirabide tootjafirma Silwi Autoehituse AS on leidnud oma niši

Kairi Oja
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Silwi Autoehituse AS poolt kodumaal valmistatud kiirabiautod on varustatud kaasaegseimate tehnoloogiliste võimalustega.
Silwi Autoehituse AS poolt kodumaal valmistatud kiirabiautod on varustatud kaasaegseimate tehnoloogiliste võimalustega. Foto: Märt Tõnumaa

Nii kodus kui võõrsil kõrgel tasemel innovaatikaga ilma teinud Silwi Autoehituse AS on loonud maailmas tuntust koguva kaubamärgi Silwi ning välja arendatud terve seeria unikaalset omatoodangut. 

Silberauto Eesti AS tütarettevõte Silwi Autoehituse AS on juba hea hulk aastaid ehitanud kliendi soovide järgi Mercedes-Benz tarbesõidukitest Sprinter ja Vito erisõidukeid, seda alates kiirabiautodest kuni luksusbussideni välja.

«Kõik ümberehitused vastavad autotootja ja Euroopa Liidu karmidele nõuetele ning sõidukitel on tagatud tehase garantii,» täpsustas Silwi Autoehituse AS juhatuse liige Märt Tõnumaa.

Ettevõtte toodangust ligi 70 protsenti läheb ekspordiks. «Eestis ümberehitatud Mercedes-Benz tarbesõidukeid eksporditakse Saksamaale, Soome, Venemaale, Ukrainasse, Norrasse, Lätisse, Leedusse ja Rootsi,» avaldas Tõnumaa. 

Silwi Autoehituse AS poolt Eestis valmistatud kiirabiautod on varustatud praeguse aja nutikaimate tehnoloogialahendustega.
Silwi Autoehituse AS poolt Eestis valmistatud kiirabiautod on varustatud praeguse aja nutikaimate tehnoloogialahendustega. Foto: Märt Tõnumaa

Ta rääkis, et Silwi Autoehituse eelisteks naaberriikide samalaadsete firmade ees on suurepärane hinna ja kvaliteedi suhe ning ettevõtte paindlik lähenemine kõigi koostöösuhete ja tellimuste osas.

«Nii on näiteks Soome kiirabi ja mitmed haiglad tellinud uued kiirabiautod just Silwi Autoehituselt,» ütles ta.

Silwi kaubamärk loodi algselt Silberautole lisandvääruse loomiseks

Tõnumaa ütleb, et Silwi kui kaubamärk ja tootekontseptsioon loodi omal ajal ennekõike emaettevõttele ehk Silberautole lisandväärtuse loomiseks ning seeläbi müügi edendamiseks.

«Lisaks on kliendile mugav kui alusauto ja ümberehitus tulevad ühest kohast,» märkis Tõnumaa.

Silwi kaubamärgi all valminud laste kiirabid ning – reanimobiilid olid juba neli-viis aastat tagasi varustatud kõrgtehnoloogiliste, tarkade meditsiiniseadmete ja -lahendustega.

Viimasel kolmel aastal ei ole Silwi kiirabide välisdisain ja salongi tehnilised lahendused Tõnumaa kuigivõrd muutunud. «Ootame uut Sprinterit,» lausus ta entusiastlikult.

Kodumaine turuolukord on väga hea

Kodumaise  turuseisuga ollakse seni rahul. «Ka konkurendiga käib aus võitlus hangetel, mis on väga hea stiimul ja edasiviiv jõud ja sellest võidab ainult klient,» leidis Tõnumaa.

Ta jätkas, et välisturgudel ollakse juba kord kõrvetada saanud, mistõttu näiteks kiirabide pakkumisega teistesse riikidesse on ettevõte tänaseks palju ettevaatlikum. «Praegusel hetkel pakume välisturgudele ainult taksobusse ja väike-reisibusse,» sõnas ta.

Viimastel aastatel on Silwi kaubamärgi all valminud Tallinna Lastehaigla ja Tartu Kiirabile kaks laste teenindamiseks kohandatud reanimobiili, Tartu Kiirabi reanimobiil teenindab ka täiskasvanud patsiente. «Veel oleme teinud kaks reanimobiili PERH-le,» täpsustas Tõnumaa.

Selles äris on konkurents Tõnumaa sõnutsi küll tihe, ent Silwi eelis ja eripära on tema sõnul toodete lai valik. «Kiirabide ehitus on ainult üks osa meie tööst.

Oleme teinud allmaa sõidukeid kaevandustele, politsei sõidukeid, Kaitseväele erilahendusi, haagiseid ja muidugi väikebusse ühistranspordi sektorile. Igas sektoris on konkurendid olemas, kellega me peame arvestama,» rääkis ta.

Silwi kiirabide edu pandid: paindlikkus, innovaatika ja kliendi kaasamine tootmis- ja arendusprotsessi

Tõnumaa hinnangul on Silwi kiirabide edu peamisteks pantideks paindlikkus, innovaatilisus ja kliendi sisuline kaasamine tootearendus- ja tootmisprotsessi.

Ka leiab ta olulise plussargumendi olevat asjaolu, et detalide konstrueerimine ja tootmine toimub ühes ja samas kohas. «See on omakorda võimalik tänu sellele, et detailide tootmises kasutatakse 3D ja 5D puidu freespinke, metalli puhul aga laserstants- ja painutuspinke,» põhjendas ta. 

Kõikide Silwi poolt valmistatud kiirabimudelite puhul kasutatakse väga erinevaid  materjale - kunstnahka, PVC-d, vineeri, erinevaid plastikuid, alumiiniumi ja erinevate omadustega polüuretaanivahte ning kattematerjale.

Kuhu on Silwi kiirabid teel?

Tõnumaa rääkis, et kiirabide tootmise järgmine tase saab kindlasti olema  nupuvaba ja tark auto. «Teisisõnu - kiirabiga töötavad inimesed saavad keskenduda oma tööle, ehk siis inimeste päästmisele,» täiendas ta.

Kõige raskem moment oli Silwi kiirabide loomiseloos ja arengus Tõnumaa hinnangul klientide usalduse võitmine ja selle läbi turuosa kasvatamine. «Õnneks oleme Eestis viimaste aastatega seatud eesmärgid kõigiti täitnud,» ütles ta.

Tõnumaa ütles, et talle teeb südamest rõõmu, kui kliendid on õnnelikud ja rahul. Kurvastavat aga see, kui asjad ei tule päris nii välja, nagu ollakse planeerinud ja soovinud. 

Märt Tõnumaa: ettevõtlus sobib liidriomadustega inimesele, kes suudab luua meeskonna

Inimesel, kellele sobib ettevõtlusega tegelemine, peaks Tõnumaa sõnutsi ennekõike olemas olema liidriomadused ning ta peaks suutma luua meeskonda. «Ka tuleb osata näha suuremat pilti ning julgeda võtta vastu riske,» lisas ta.

Sünergilise loovmeeskonna kujunemise eeldustena tõi Tõnumaa aga välja motiveerituse, haridustaseme ja kogemustepagasi ning meeskonna õige juhtimise.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles