Hübriidide müük vabalanguses

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota Prius.
Toyota Prius. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Nii bensiini kui elektri abil sõitvate sõidukite müük, mida alles hiljuti vingeks ning tehnoloogia viimaseks sõnaks peeti, kukub kivina – põhjuseks USA majanduse nõrkus ning traditsiooniliste sisepõlemismootorite dramaatiline paranemine.

Ülekaalukalt populaarseima hübriidauto Toyota Priuse müük jänkidemaal on tänavuse esimese 10 kuuga kängunud 9,4 protsenti, mullusega võrreldes. Kontrastiks: üldine sõiduautomüük on 10 protsenti üleval.

Teisi mudeleid tabanud hoobid on veelgi rängemad.

Ford Fusioni hübriidversiooni müük on kukkunud praktiliselt poole võrra, bensiini-Fusion näitab aga 15,4-protsendilist kiirendust.

Maasturilaadse Toyota Highlanderi hübriidi müük langes 37 protsendi jagu.

General Motors ütles, et nende hübriid-džiipe ostavad vaid ettevõtted, millel on «mingit liiki roheline kohustus või mandaat».

«Hübriiditurg oli oktoobris vabalanguses,» ütles kasutatud autode andmebaas Kelley Blue Book. Huvi Kelley veebisaidil loetletud hübriidide vastu langes oktoobriga enam kui poole võrra. Kelley soovitab automüüjatel kasutatud hübriididest pigem hoiduda.

Hübriidid sõidavad väikestel kiirustel aku jõul, enamiku ajast liigutab neid aga sisepõlemismootor. Ainus puhtalt elektriga sõitev massituru masin on praegu Nissan Leaf. Chevrolet Volt võib sõita pelgalt akuga umbes 65 kilomeetrit, kuid pikemate distantside tarvis on tal pardal ka pisike bensiinimootor.

Hübriidide müügi allakäigule on aidanud kaasa majanduskriis, lisaks ka kütusehindade langemine. LMC Automotive’i analüütiku Mike Omotoso hinnangul on hübriid keskmiselt 5000 dollarit kallim, kui samaväärne sisepõlemismootoriga mudel.

Suurt rolli mängib aga ka tõsiasi, et uusimad sisepõlemismootorid pakuvad sama – kui mitte paremat – kütusesäästu, kui hübriidid. Lisaks meelitavad ostjaid mitmed atraktiivsed väiksemat sorti autod nagu Hyundai Elantra, Ford Fiesta ja Focus ning Chevrolet Cruze.

«Me usume, et pikemas pespektiivis on hübriididel tulevikku,» ütles Omotoso. «Aga lähemas perspektiivis trügivad uustulnukad nad mänguväljakult minema.»

Mitmed uued bensiiniautod võtavad maanteel sama vähe kütust, kui Prius. (Linnasõidu osas on Prius siiski oluliselt säästlikum.) Ford Motor lõpetab Escape’i crossoveri hübriidversiooni tootmise, kuna uus EcoBoost mootoriga «bensukas» pidavat olema efektiivsem.

Fordi müügianalüütik Erich Merkle ütles, et «mitmed mittehübriidid on täna palju säästlikumad, kui alles paar aastat tagasi. Sisepõlemismootoritesse süstitakse niivõrd palju tehnoloogiat, et nad konkureerivad otse hübriididega.»

Tänu bensiini otsesissepritsele ja turbolaadijatele annab 6-silindriline Fordi EcoBoost samapalju võimsust kui tavaline V8, kütust võtab aga palju vähem.

Läinud nädalal hakkas Ford Euroopas tootma uut 1-liitrilist EcoBoost mootorit. Tegemist on Fordi väikseima bensiinimootoriga.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles