FOTOD Auvere elektrijaam – lõpuks ametlikult avatud (2)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna pealelõunal avati pidulikult Eesti Energia Auvere elektrijaam, mille energiaettevõte sai ehitajalt kätte alles kolmandal katsel selle aasta augusti alguses.

Paar tundi kestnud avamisüritusel osales peaminister Jüri Ratas, kohal olid nii Eesti Energia juht Hando Sutter kui ka nõukogu esimees Väino Kaldoja. Ei puudunud ka ehitaja, General Electricu esindaja.

Ratas märkis avamisel, et Auvere elektrijaam kui Eesti suurim tööstusinvesteering on erakordselt oluline energiapoliitika seisukohalt. «Tehas aitab täita meie pikaajalisi energiamajanduse eesmärke – nagu põlevkivi efektiivsem kasutamine, konkurentsivõimeline elektritootmine, suurem taastuvenergia osakaal ning energiajulgeoleku tagamine,» sõnas ta.

Eesti Energia juhi Hando Sutteri kinnitusel on Auvere elektrijaam Eesti Energia kõige efektiivsem ja konkurentsivõimelisem juhitav elektrijaam, mis suudab anda aastas võrku 2,2 teravatt-tundi elektrit ehk veerandi Eesti aastasest elektritarbimisest. Kogutarbimine moodustab natuke üle 8 teravatt-tunni.

Eesti Energia tütarettevõttele Enefit Energiatootmine kuuluv Auvere elektrijaam suudab toota elektrit nii põlevkivist kui taastuvatest allikatest. Jaama elueaks on arvestatud 40 aastat, selle ajaga suudab ta toota kokku 88 teravatt-tundi elektrit.

«Sellise koguse elektri turuhind tänase seisuga on üle viie miljardi euro. See oleks riigile päris korralik väljaminek, kui selline kogus elektrit tuleks kodumaal tootmise asemel importida,» rääkis Sutter.

November 2015, oktoober 2017 ja nüüd september 2018 – nende valmimistähtaegadega kaunistas jaama ehitaja General Electric Eesti ajaloo kalleimat tööstusinvesteeringut.

Kolme aasta pikkuse tähtajast hilinemise eest maksis ehitaja 106 miljonit eurot trahve, mis on märkimisväärne osa elektrijaama ligi 640 miljoni euro suuruseks kavandatud hinnast. Lõpuks läks elektrijaam ilma trahve arvestamata 28 miljoni euro võrra odavamaks.

Nii oli jaama lõppmaksumuseks 610 miljonit eurot, sest projekti eelarvestatud ettenägematud kulud ei realiseerunud oodatud mahus ning kütuse etteandesüsteemid ühendati Enefit280 õlitehasega.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles