Eesti automüüki tabas augustis ebanormaalne hüpe

Uued autod.

FOTO: SCANPIX

Eestis müüdi augustis 2655 uut sõiduautot, mida on tervelt kolmandiku (33,8 protsenti) võrra rohkem kui mullu samal ajal.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) juhi Arno Sillati sõnul polnud nii suur hüpe turu loomulik kasv, vaid see oli eeskätt mõjutatud Euroopa Liidu kütusekulu mõõtmise uuest metoodikast.

Nimelt hakkas üle Euroopa Liidu alates 1. septembrist kehtima uus nõue (WLTP), mis ei luba vana kütusekulu mõõtetehnoloogiaga autosid enam müüa. See tähendab, et kui näiteks mõnel Eesti automüüjal oli hulgaliselt vana meetodiga mõõdetud (NEDC) uusi autosid pidi ta need kiiremas korras enne 1. septembrit registreerima, kuna vastasel juhul tulnuks need maha kanda.

See aga ei tähenda, et need autod oleks maha müüdud, vaid seda, et automüüjad võtsid nad lihtsalt arvele. Olgu öeldud, et AMTEL teeb müügistatistikat just nimelt esmaregistreerimise, mitte selle järgi, kui inimene salongi läks ja auto ostis.

Sillati sõnul oli Euroopa Liidu regulatsiooni alla mitte mahtuvaid sõidukeid umbes 500 ja need ostetakse järgmiste kuude jooksul. AMTEL ei osanud täpselt öelda, mis margid ja mudelid kvoodi alla jäid. «Buumi autode müügis aga ei ole ja praeguste märkide järgi ka ei tule,» ütles Sillat.

Selle aasta kaheksa kuuga on Eestis müüdud kokku 18982 uut sõiduautot, mis on 11,1 protsenti enam kui mullu samal perioodil. Sillat prognoosis, et sel aastal kasvab uute autode müük 8-10 protsenti.

Tarbijad eelistasid augustis enim väiksemaid maastureid, mille osakaal kõigist müüdud autodest oli 24,3 protsenti. Edukalt läksid kaubaks ka keskautod (19,2 protsenti) ja väiksema keskklassi autod (18,1 protsenti). Hübriidautosid müüdi 180 ja uusi elektriautosid 7.

Automarkidest olid augustis suurimad müüginumbrid Toyotal (582 uut sõiduautot), järgnesid Renault ja Škoda, vastavalt 428 ja 255 autoga. Mudelite esikolmiku moodustasid Toyota Avensis (274), Renault Clio (194) ja Nissan Qashqai (158).

Tarbesõidukeid müüdi augustis 510, mida oli 1,7 protsenti vähem kui möödunud aasta augustis. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 4553 uut tarbesõidukit ehk 10,6 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli edukaim Peugeot 102 sõidukiga, järgnesid Citroen (81) ja Volkswagen (62). Veokeid müüs enim Scania (28).

Tagasi üles