Lennujaama sattunud halva kütuse põhjus pole veel teada

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi uus Bombardier Tallinnas.
Estonian Airi uus Bombardier Tallinnas. Foto: Priit Simson.

Kuidas sattus normidele mittevastav kütus Tallinna Lennujaama või kas tegemist oli üldse kehva kütuse või hoopiski kehva analüüsiga, on praegu veel lahtine.

«Esialgu on tegemist veel kahtlusega. Kütuse tarneahel tootjast lennukini on pikk,» ütles Estonian Airi avalike suhete juht Ilona Eskalinen. Üks firmadest, mis Tallinnas lennukitele kütust pakub on nimelt Estonian Airi ja BP ühisfirma Eesti Aviokütuse Teenuste AS.

Eskelinen seletas, et lennukitele tangitavat kütust testitakse teatud aja tagant ning reedel avastati tavalise kontrolli käigus, et olemasolevat kütusepartiid ei saa sertifitseerida. Teisisõnu tähendab see, et üks kütuse parameetritest ei vastanud normile.

Eskelinen ei osanud öelda, kas tegemist oli tegelikult ka halva kütusega või hoopis labori tehtud veaga. Küll on praeguseks saadetud kütuseproov erinevatesse Euroopa laboritesse, et tõde välja selgitada.

Estonian Air ja teised lennufirmad pidid reedest tänaseni kütust saama teistest lennujaamadest. Eskelineni sõnul tähendab see lennufirmale lisakulutusi, kuna tuleb teha vahemaandumisi ning maksta lennujaamatasusid.

Teiste lennujaamade kütust kasutatakse ka täna. Homme peaks saabuma uus kütusepartii.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles