Veeilma vägevad

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kredex

Ei leidu just palju Eesti ettevõtteid, kelle tooted oleksid tuntud ja hinnatud kogu maailmas. Tahe Outdoors võib uhkusega kinnitada, et nende veespordivarustust (süstasid, kanuusid, aerutamislaudasid ning lohesurfitarvikuid) teatakse kõikjal, kus veespordi harrastajaid vähegi leidub.

Kui vennad Janek ja Marek Pohla 2007. aastal Viimsi kajakitehasesse saabusid, oli seal sportlikke veesõidukeid juba 18 aastat toodetud. Firma Tahe Kayaks olid asutanud kirglikud aerutajad. Toona valmistati süstad Soome disainerite abiga ning Põhja-Euroopas muutusid Eestis tehtud suurepärase hinna ja kvaliteedi suhtega süstad kiiresti menukaks – neid sai konkurentidega võrreldes peaaegu poole odavamalt.

Vennad Pohlad otsustasid senise ärimudeli ümber korraldada: keskenduti tootmisele, töötati välja kajakke ja kanuusid valmistav oma kaubamärk Tahe Marine, sõlmiti kindlad tarnelepingud edasimüüjatega ning loobuti otsemüügist lõppkliendile, mida firma seni oli praktiseerinud. Võttis paar aastat tihedat tööd ja tõestamist, enne kui uuenenud kaubamärk veesõiduringkondades laiemalt usaldust ja poolehoidu leidis. Kuid läbi riskijulguse sündis ettevõtte, mille tänane müügikäive on 20 miljonit eurot aastas.

Väärikas tooteportfell

Ambitsioonika veesporditarvete ja -varustuse tootja sihtgrupp ulatub õngemehest purjetajani ning harrastajast tipptasemel treenijani, kuid kaubamärgid seevastu on konkreetselt piiritletud. „Firma tooteportfelli seitse kaubamärki esindavad kaht peamist suunda: süstadel ja kanuudel aerutamine ehk paddlesport ning lohesurf ehk kitesurf,“ loetleb Tahe Outdoorsi juhatuse esimees ja üks omanikke Janek Pohla. „Meie laiatarbebränd Tahe Marine toodab kajakke ja kanuusid nii esimest korda paati istujale kui kogenumale harrastajale. Rootsi premium-süstakaubamärgi Zegul sarja toodang on orienteeritud professionaalidele. Prantsusmaa firma Egalis toodab aere. Robson pakub premium-klassi komposiitmaterjalist aere ning Artistic omakorda veespordiriietust ja -varustust. Lohesurfivarustust esindavad meie kaubamärgid Core ja Carved.“ Seega, kui edasimüüja Tahe Outdoorsi poole pöördub, saab ta ühest kohast kogu inventari, rõivad ja varustuse, mida veespordiharrastaja vajab. Enam kui 70 kajakimudeli seas leiab nii 500-euroseid perepuhkuse-paate kui ka 3500 eurot maksvaid süstasid tipptasemel tegijale.

Tootmine käib vastavalt tehaste spetsiifikale: Viimsis valmistatakse komposiitmaterjalist tooteid, Tartus polüetüleenist kajakke ja kanuusid ja Prantsusmaal toodetakse survevalu tehnoloogia abil aere. Tartus asub ühtlasi ka õmblustsehh.

Ajaga, mil vennad on firmat vedanud, on käive kasvanud 20 korda. Janek Pohla sõnul läheb Eestis valmistatud toodangust 99% eksporti. Saksamaal toodetust jääb kolmandik Saksamaale ning sama on Prantsusmaaga – 35% püsib koduturul. Praegu müüb Tahe Outdoors oma toodangut 50 riiki. Seoses lohesurfivarustuse lisandumisega tooteportfelli on ekspordipartneriteks lisandunud nii mõnedki eksootilisemad riigid nagu Brasiilia, Tšiili, Venetsueela, Taiwan, Lõuna-Korea ja Singapur. „Peamised turud on siiski Saksamaa, Skandinaavia ja Prantsusmaa,“ rõhutab Janek Pohla. „Võime julgelt väita, et Tahe Outdoors on üks juhtivatest aerutamisvarustuse tootjatest, arendajatest ja müüjatest kogu Euroopas. Meie lähiaastate eesmärgiks on hõivata Euroopas veespordivarustuse valdkonna liidripositsioon.“

Abi suurtehingute rahastamisel

Tahe Outdoorsi strateegiaks on lisaks tuntud toodete kaubamärkide omandamisele ja edendamisele olnud ka elujõuliste ettevõtete ülevõtmine. Nõnda ostsid vennad Pohlad 2013.aastal ära Euroopa aerutootmise turuliidri Egalise ning 2015.aastal kaks konkurenti Saksamaa turul, kelle käes oli mitu veespordi brändi – Robsoni kajakid ja aerud ning Artisticu veespordiriided. Viimati võeti üle kitesurf’i laudu tootev Saksamaa surfifirma Hiss-tec. Lohesurfi peavad vennad nii Eestis kui mujal maailmas tõusvaks trendiks, mis on saamas koguni uueks olümpiaalaks.

Mainitud investeeringute teoks saamisel on Tahe Outdoorsile mitmel korral appi tulnud KredExi laenukäendus, mis aitab Eesti ettevõtetel kiiremini areneda. „KredEx pakub tänuväärset abi, kui tekib vajadus pangalaenu tagatise järele,“ räägib Janek Pohla. „Laenule tagatise seadmine on komplitseeritud iseäranis siis, kui toimub ettevõtete omandamine välisriikides – nagu Tahe Outdoorsi puhul. Meie ettevõtte üks esimesi suuremaid investeeringuid oli Egalise ostmine 2013. aastal ning kõik läks isegi paremini kui esialgu lootsime: tiim kasvas, investeeringud suurenesid, tootmist robotiseeriti ning ettevõtte finantsnäitajad on paranenud. Usume, et kui investeerida kasvavasse ettevõttesse, võib firma osutuda veel edukamaks, kui see algul tundus. Praegusajal ei ole enam midagi ebatavalist selles, et Eesti ettevõte omandab edukaid Lääne-Euroopa ettevõtteid ja laieneb teistele turgudele. Tahe Outdoorsi on selles suuresti aidanud KredExi laenukäendused.“

KredEx aitab rahastada ettevõtteid, käendades pankade poolt väljastatavaid laene ja pangagarantiisid ning liisinguandjate poolt pakutavat liisingfinantseerimist. KredExi laenukäendus on abiks eelkõige ettevõtetele, kes soovivad kaasata võõrfinantseerimist, kuid kel puuduvad piisavad tagatised, tegutsemisajalugu või omafinantseering. Käendus on kuni 80% laenust, liisingust ja pangagarantiist, kuid mitte rohkem kui 5 miljonit eurot. Laenusummale piirangut ei ole. Täpsema info saamiseks pöördu oma kodupanka või KredExisse.

Copy
Tagasi üles