Yandex: võimalik, et meie juhid ja kasutajad saavad tasuta kindlustuse

Kristi Malmberg
, majandustoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Yandex Taxi Eesti turule tulemise üritus tänavu mais Tallinnas.
Yandex Taxi Eesti turule tulemise üritus tänavu mais Tallinnas. Foto: MADIS SINIVEE / EESTI MEEDIA/SCANPIX

Yandex Taxi kaalub ka Eestis sõitude ajaks kindlustuse rakendamist nii juhtidele kui sõitjatele. 

Postimees kirjutas eile sellest, et paljudel äpitaksodel pole seaduses nõutud sõidukikaarti, mistõttu saavad need autod sõita hariliku liikluskindlustusega. Takso kindlustamine oleks neli korda kallim, sest taksod satuvad keskmiselt 4,2 korda, sõidujagajad aga koguni viis korda sagedamini liiklusõnnetusse.

Taksoäpid ei ole aga kohustatud küsima nende kaudu sõitu alustavalt juhilt sõidukikaarti, mis tõendaks, et juht kasutab taksokindlustusega autot. 

Yandex Taxi rahvusvaheliste avalike suhete juht Natalia Zhuravlova ütles Postimehele, et nad ei tööta otseselt juhtidega, vaid teevad koostööd juriidiliste isikutega - kohalike taksofirmadega. "Lepingu alusel on meie partnerid kohustatud rangelt järgima kõiki seadusest tulenevaid nõudmisi. Partnerite juhtidel peavad olema kõik vajalikud dokumendid, mis on seadusega nõutud ning partnerid ise on kohustatud kontrollima dokumentide olemasolu," kinnitas Zhuravlova.

Zhuravlova lisas, et vaatamata sellele, et Yandex.Taxi on mobiilirakendus, mitte vedaja, on nad mõnedes riikides juba kehtestanud tasuta kindlustusprogrammi juhtidele ja kasutajatele sõitude ajaks. "Võimalik, et tulevikus rakendame seda ka Eestis," ütles Zhuravlova.

Taxify pressiesindaja Marek Undi sõnul ei kontrolli Taxify, kas nende juhtidel on sõidukikaart. «Sõidukikaardi olemasolu on juhi vastutada ning seda kontrollib kohalik omavalitsus, kellel on õigus kaardi puudumisel juhile trahv määrata,» ütles Unt.

Uberi Baltimaade tegevjuhi Enn Metsari kinnitusel on nemad pärast uue seaduse jõustumist vanade ja uute juhtide dokumente aktiivselt kontrollinud. «Võimalik, et juhid on ise oma sõidukikaardi hiljem tühistanud,» selgitas ta, miks meie kolm sõidukikaardita Uberi taksot leidsime.

Metsari sõnul võiks majandustegevuse register taksoplatvormile automaatselt teada anda, kui nende juht sõidukikaardi tühistab, praegu peab dokumente käsitsi kontrollima.

Nii Taxify kui ka Uberi esindaja sõnul blokeerivad nad ebaseaduslikult sõitvast juhist teada saades tema äpikonto. Samuti kinnitasid mõlema taksoplatvormi esindajad, et otsivad soodsamat kindlustuslahendust osaajaga sõitvatele juhtidele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles