Kulnas viga saanud rongi remont läheb maksma miljoneid

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Kui veel hiljuti arvas Elron, et veebruari lõpus Harjumaal Kulnas viga saanud rongi remondiarve ei tule kuigi suur, siis nüüd on selgunud, et see küünib mitme miljonini.

«Rong taastatakse, vaja on teha rongi kere ja alusvankrite remonditöid,» ütles Elroni avalike suhete juht Mariis Adamberg. Tööde kogumaksumus on rongi tootja ja remontija Stadleri ekspertiisi tulemuse kohaselt 2 124 840 eurot. Rongi taastamine võtab aega minimaalselt 15 kuud.

Õnnetuse kahjukulud hüvitab Elronile kindlustus.

«Kuna remondiarve tasus kindlustus, siis ei tohi me summat avalikustada,» ütles Feusier viidates konfidentsiaalsusele. Ta selgitas, et auto kindlustusfirma hüvitab rongi remondikulud, kui õnnetus toimus sõidukijuhi süül. Diiselrongide omanikuna peab EFT maksma iga õnnetuse kohta omavastutusraha, juhul kui parandamine ületab auto vastutuskindlustuse. ETFi varakindlustus hüvitab (kindlustuse piirangute siseselt) kõik summad, mis ületavad kahte ülalmainitut.

Õnnetus toimus 20. veebruaril kella 8.30 paiku, kui alkoholijoobes 49-aastane veokijuht ei märganud Kulna ülesõidule lähenevat rongi ning sõitis sellele külje pealt sisse. Õnnetuse tagajärjel paiskusid rööbastelt maha kaks esimest vagunit ning rongis viibinud inimesed said kergemalt vigastada. Veoauto juht oli tarvitanud alkoholi.

«Liikluskindlustuse seaduse järgi on varakahju kindlustussumma ehk hüvitiste ülempiir 1,2 miljonit. Varasema kogemuse põhjal oli meil alust hinnata, et Kulna õnnetuse puhul tuleb ERGO-l arvestada liikluskindlustuse maksimaalse kindlustussummaga,» ütles ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juht Caterina Lepvalts juunis Postimehele.

Kui liiklusõnnetuse põhjustaja on joobes, siis nõuab kahju hüvitanud kindlustusselts väljamakstud kahjuhüvitise joobes juhilt tagasi. «Iseasi on see kui palju suudab süüdlane hüvitada,» ütles pärast õnnetust ERGO kahjukäsitluse juriidilise osakonna juht Vaho Vahkal.

Kindlustus saab veokijuhile kahjunõude esitada pärast seda, kui on saanud Elronilt avalduse kahjude korvamiseks ning kui politsei on neile esitanud kinnituse, et juht oli õnnetuse ajal joobes.

Eesti senine kõioge suurem rongiõnnetus toimus 2014. aastal Raasikul. Diiselrongide omaniku ETF esindaja Jean-Claude Feusier ütles kevadel Postimehele, et pärast Raasiku õnnetust vajas neljast vagunist kaks remonti.

Tagasi üles